'

Do Listy Tytułów

Kulej. Dwie strony medalu
Historia Jerzego i Heleny Kulejów – najbardziej barwnego małżeństwa Polski lat 60-tych. On – legendarny bokser, podwójny mistrz Europy i ośmiokrotny mistrz Polski, który jako jedyny polski pięściarz wywalczył dwa złota olimpijskie i choć nigdy nie leżał na deskach, to w życiu upadał nie raz. Ona – silna kobieta, która niezmiennie stała u jego boku, ale nie chciała na zawsze pozostać w jego cieniu.
„Kulej. Dwie strony medalu” koncentruje się na okresie między 1964 a 1968 rokiem, kiedy Jerzy Kulej zdobył złoto na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio, by następnie powtórzyć ten wyczyn w Meksyku. To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa Kulejów, w którym wielka miłość była wystawiona na próbę radzenia sobie z wielkim sukcesem.

Z duchem czasów | 70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Obcy musi fruwać + Love Machines
Obcy musi fruwać| Po upadku muru berlińskiego Berlin jawił się wielu jako miejsce idealne dla spełniania marzeń. Tak też sądził Maks, wyjeżdżając wraz z przyjaciółmi, aby wystawić tam swoją sztukę. Wszystko zdaje się być prostsze, brak cenzury i genialny sposób na szybki zarobek, wystarczy sprzedać po kawałku "historycznego" muru. Pozostał tylko jeden drobny szkopuł - Niemcy Polaków niespecjalnie kochają.
Love Machines| Film drogi, którego głównym motywem jest pogoń za szczęściem oraz powiedzenie: "Sprawdzam" - emocjonalnej iluzji. Opowiada historię Oskara, który stara się uciec z toksycznej relacji. Jego przyjaciel Aleks zabiera go do amsterdamskiej dzielnicy czerwonych latarni, gdzie odbędzie się przygoda Oskara.

Z duchem czasów | 70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Ostatni dzwonek + Dygot
Ostatni dzwonek| Wiosna 1988 na Wybrzeżu. Krzysztof Buk, uczeń ostatniej klasy liceum w Gdańsku, zatrzymany za roznoszenie ulotek "o antypaństwowej treści" zostaje relegowany ze szkoły i karnie przeniesiony do innej - poza miejscem zamieszkania. Pojawienie się nowego ucznia burzy całą dotychczasową hierarchię klasową. Krzysztof - bardziej doświadczony życiowo od swoich rówieśników - uczy kolegów jak przemienić uczniowskie żarty wobec kadry nauczycielskiej w świadomy i zorganizowany bunt. Dokonuje tego poprzez szkolny teatr, który staje się płaszczyzną autentycznej ekspresji młodych ludzi: w happeningowej formie wyrażają swój stosunek do rzeczywistości, do toczącej się obok historii. Wbrew protestom ciała pedagogicznego (z którego wyłamuje się młoda nauczycielka muzyki) spektakl, pod wymownym tytułem "Lekcja historii", dochodzi do skutku, a nawet odnosi prestiżowy sukces na Festiwalu Młodego Teatru. Ale zwycięstwo ma gorzki smak.
Dygot| Justyna to młoda studentka tańca. Jej życie jest pełne miłości, ruchu i imprez. Pewnej spokojnej jesiennej nocy dochodzi do brutalnego wydarzenia, które przerywa jej beztroskę.

,,Chudy i inni " z autorską narracją Artura Andrusa
Seans w ramach Festiwalu Korelacje

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

Brygada Chudego pracuje przy budowie zapory wodnej nad Soliną. Robotnicy znani są z twardych charakterów, ale i nieposkromionej fantazji. Kiedy trafia między nich nowy robotnik z ramienia partii oraz redaktor, nie mogą liczyć na taryfę ulgową.Filmowa ballada o robotnikach-awanturnikach w reżyserii Henryka Kluby stanowiła oryginalną interpretację filmu produkcyjnego. Zamiast perswazji na rzecz socjalizmu reżyser zaaranżował epizody, w których postaci pokazują swą malowniczą krnąbrność. Poetycki charakter filmu dopełnia kompozycja Wojciech Kilara i wokalizy Zdzisławy Sośnickiej. Nową kropką nad i będzie autorska narracja Artura Andrusa.

Seanse są poprzedzone filmem niemym „The Dancing Pig” (4m 21s) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.

22.11 – Seans ze spotkaniem z Bartoszem Kędzierskim, Magdaleną Orłoś, Beatą Kwiatkowską (prowadząca). Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.

Miejsca w salach są nienumerowane.

,,Dziecinne pytania " z autorską narracją Filipa Springera
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

W filmie Janusza Zaorskiego realia Polski przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały pokazane z wyjątkową szczerością i bez uciekania się do metafor, które miałby zmylić cenzurę. Autorska narracja przygotowana przez Filipa Springera spycha polityczne konteksty na drugi plan, za to podkreśla to, co zawsze interesowało go jako autora: znaczenie architektury, jej wpływ na relacje społeczne i prywatne życie bohaterów, konsekwencje podejmowanych przez urbanistów decyzji. A przy okazji Springer przypomina, że jest obserwatorem wyczulonym na detale estetyczne (nie tylko wizualne): „Kolory jak u Niedenthala, tylko tak bardziej w szarość”, zauważa, komentując zdjęcia Edwarda Kłosińskiego. I mimochodem zauważa, że 11 milionów Polaków wciąż mieszka w blokach z wielkiej płyty. Czas upływa, lecz blokowiska zmieniają się powoli. Jakub Demiańczuk
Seanse są poprzedzone filmem niemym „Les Lunatiques” (2m) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.

23.11 – Seans ze spotkaniem z Filipem Springerem i Justyną Mańkowską poprowadzi Mateusz Demski / MINT Magazine.
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.

Miejsca w salach są nienumerowane.

,,To tylko Rock" z autorską narracją Doroty Masłowskiej
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

„To tylko rock” Pawła Karpińskiego był z jednej strony próbą wykorzystania popularności muzyki gitarowej – na ekranie pojawiają się m.in. Lady Pank, Oddział Zamknięty, punkowcy z Dezertera, a nawet zachodni desant w postaci grupy Classix Nouveaux – z drugiej zaś zaglądał pod podszewkę biznesu rozrywkowego, gdzie idealiści i buntownicy nie mieli szans w starciu z pazernymi cynikami, a nawet organizacja festiwalu rockowego (wzorowanego na Jarocinie) wymaga układów i łapówek. „W oparach papierosów i wódki toczy się brudna gra o wielkie pieniądze”, zauważa Masłowska. Jej autorska narracja, jak zawsze dowcipna i bez litości wyłapująca absurdy świata przedstawionego, pomaga wydobyć spod warstwy lekko zmurszałych rockowych przebojów prawdziwe ludzkie emocje i rozterki. Słuchając jej będziecie śmiać się do łez, lecz dostaniecie także coś do przemyślenia po seansie.

Seanse są poprzedzone setem filmów niemych Braci Lumiere (4m 20 sek) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.

Seans 21.11. jest częścią gali otwarcia. Spotkanie po seansie: Dorota Masłowska, Piotr Krzykwa, Igor Kierkosz (prowadzący).
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.

Miejsca w salach są nienumerowane.

,,Trzeba zabić tę miłość " z autorską narracją Agnieszki Wolny-Hamkało
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

Dwójka młodych ludzi, Magda i Andrzej, próbuje poradzić sobie w wymagającej rzeczywistości wczesnych lat 70. Ona zakochana, jeszcze naiwna, ciężko pracuje, żeby wynająć mieszkanie i uwolnić się od ojcowskiej kontroli. On – cwaniak; zamiast pracy woli kombinować, wchodzi w układy, z których trudno się wyplątać. Ale prawdziwą miłość nie tak łatwo zabić. Jeden z najważniejszych filmów w dorobku Janusza Morgensterna krytycznie przygląda się peerelowskim realiom, a scenariusz Janusza Głowackiego błyskotliwie punktuje absurdy i grozę życiowej sytuacji bohaterów. Autorska audiodeskrypcja Agnieszki Wolny-Hamkało pozwala odczytać historię Magdy i Andrzeja na nowo, także w kluczu feministycznym, przez pryzmat obyczajowych i społecznych zmian, jakie zaszły od czasu premiery. Jest niczym rozmowa, zarówno z postaciami, jaki i widzami. Z pozoru beztroska z czasem pozwala dowiedzieć się czegoś o innych i o sobie samych.

Jakub Demiańczuk

Miejsca w salach są nienumerowane.

,,Walkower " z autorską narracją Filipa Zawady
Seans w ramach Festiwalu Korelacje

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

W „Walkowerze” Jerzy Skolimowski wraca do swojego alter ego, czyli Andrzeja Leszczyca (znanego już z „Rysopisu”), boksera, który w przeddzień trzydziestych urodzin wraca z wojska i musi zdecydować, jak dalej będzie wyglądała jego przyszłość. Autorska audiodeskrypcja Filipa Zawady jeszcze mocniej podkreśla groteskową rzeczywistość, w jakiej poruszają się zagubieni życiowo bohaterowie filmu, gdzieś na styku starego, zrujnowanego porządku i socrealistycznej nowoczesności symbolizowanej przez gigantyczny kombinat. Filip Zawada stara się przy tym zajrzeć pod podszewkę budowanego przez Skolimowskiego świata. Zwraca uwagę na szczegóły, niepozorne drobiazgi, które potrafią zmienić wymowę konkretnej sceny: czyste buty dyrektora fabryki, numery na tablicy rejestracyjnej, znaczek na drzwiach ciężarówki, liczbę kroków stawianych przez bohaterów, a my wraz z nim zagłębiamy się w labirynt znaczeń, odniesień, symboli.

Jakub Demiańczuk

Seanse są poprzedzone filmem niemym „Les victimes de l'alcoolisme” (4m 21s) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.

Seans ze spotkaniem z Filipem Zawadą.
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.

Miejsca w salach są nienumerowane.

,,Wilczyca '' z autorską narracją Doroty Masłowskiej
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

Rodzima kinematografia nigdy nie słynęła z filmów grozy, co nie znaczy, że polscy twórcy nie potrafili ich kręcić. „Wilczyca” Marka Piestraka, opowieść o klątwie i zemście zza grobu, to już klasyka horroru. Historia weterana powstania listopadowego, prześladowanego przez upiora zmarłej żony, dzięki historycznym realiom i gotyckiej atmosferze przypomina produkcje z brytyjskiego studia Hammer Films. Spragniona mocnych wrażeń publiczność to doceniła: po premierze w 1983 roku do kin poszło prawie dwa miliony widzów. Jednak nawet jeśli dobrze znacie film Piestraka, autorska audiodeskrypcja Doroty Masłowskiej sprawi, że spojrzycie na niego w zupełnie nowy sposób. Groza została zastąpiona ironią, a czujne oko pisarki na pierwszy plan wyciąga ukryte w cieniu szczegóły. Zatem na koń („Kopyt! Kopyt!”) i z Dorotą Masłowską ruszajcie przez opary mgły i gejzery sztucznej krwi poznawać tajemnice mściwej Wilczycy!

Jakub Demiańczuk

Miejsca w salach są nienumerowane.

Anora: pokaz przedpremierowy - EDKA
Sean Baker zabiera nas tym razem do Nowego Jorku, do dzielnicy Brighton Beach, gdzie mieszka Anora lub jak sama woli, Ani. Ani pracuje w podejrzanym klubie ze striptizem poza miastem. Tam poznaje Ivana, syna rosyjskiego oligarchy. Skrajnie różne pochodzenie nie powinno ich połączyć, a mimo to pojawia się romans, szalone imprezy i w końcu ślub w Vegas. Gdy o małżeństwie dowiadują się rodzice Ivana romantyczna historia zamienia się w szalonę tragikomiczną jazdę, która trzyma widza na krawędzi fotela do ostatniej sceny.

Copa 71 – Feministyczny Maraton Filmowy
Mistrzostwa świata kobiet w piłce nożnej po raz pierwszy zostały zorganizowane przez FIFA w 1991 roku. To wydarzenie postrzegamy jako oficjalny początek nowej ery w historii sportu, ale czy słusznie? 20 lat wcześniej odbył się w Meksyku pierwszy turniej zespołów kobiecych, który został zapomniany i wymazany z kart historii. Fakt, że zdecydowana większość fanów piłki nożnej nie wie nic o Copa 71 świadczy o tym, jak niewygodnym wydarzeniem była dla władz światowego futbolu. Turniej zorganizowano i rozegrano w blasku fleszy oraz kamer telewizyjnych, z udziałem sponsorów, gdzie rok wcześniej odbyły się finały mistrzostw świata mężczyzn. Podczas imprezy zawodniczki traktowane były przez media jak gwiazdy rocka.

Film odkrywa przed nami bogactwo archiwalnych materiałów dotyczących turnieju, nazywanego Pucharem Świata Kobiet, w którym wzięły udział zespoły z Argentyny, Meksyku, Danii, Włoch, Anglii i Francji. Mecze na słynnym stadionie Azteca zgromadziły 100 000 widzów, co do tej pory było nieosiągalne na zawodach sportów kobiecych. Poznajemy bohaterki tamtych meczów, które do tej pory nie miały okazji do podzielenia się wspomnieniami z szeroką publicznością. Zdradzają, co działo się na boisku i poza nim. Często, w swoich miastach i rodzinach, spotykały się z seksizmem i lekceważeniem. Pomimo dyskryminacji, spełniły swoje marzenia na oczach całego świata. Te kobiety odkryły, czym są władza, wolność i spełnienie. W filmie występują również złote medalistki igrzysk olimpijskich w piłce nożnej: Brandi Chastain i Alex Morgan, a za jego produkcję odpowiadają między innymi Venus i Serena Williams.

How to Have Sex - Feministyczny Maraton Filmowy
„How to Have Sex” w reżyserii 29-letniej Molly Manning Walker to obok „Aftersun” i „Poprzedniego życia” jeden z najlepszych kobiecych reżyserskich debiutów ostatnich lat. To opowieść o trzech dziewczynach, które w oczekiwaniu na wyniki szkolnych egzaminów jadą na greckie „wakacje życia”: bawią się do upadłego i zamierzają sprawić, by jedna z nich straciła wreszcie dziewictwo. Wydawać by się mogło, że takich historii kino widziało już wiele: dzikie wakacje, dzika zabawa, dzikie pragnienia. Jednak ten słoneczny film o szalonym summer break niepostrzeżenie staje się opowieścią o pierwszych rozczarowaniach i inicjacji w mroczne strony dojrzewania. Manning Walker doskonale wykorzystuje female gaze i tworzy pełen empatii wiarygodny portret dziewczyńskości.

Jutro będzie nasze – Feministyczny Maraton Filmowy
„Jutro będzie nasze” to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. „Jutro będzie nasze” emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami.
Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka.

Kod zła – DKF „Centrum”
Agentka FBI Lee Harker zostaje przydzielona do nierozwiązanej sprawy seryjnego mordercy sprzed lat. W wyniku nieoczekiwanego obrotu zdarzeń ujawnione zostają dowody okultyzmu obecne podczas dokonywania zbrodni. Harker odkrywa osobiste powiązanie z zabójcą i zrobi wszystko, aby go powstrzymać, zanim ten uderzy ponownie. W rolach głównych Nicolas Cage i Maika Monroe.

Konklawe
Fascynujący thriller Edwarda Bergera, twórcy nagrodzonego 4 OSCARAMI „Na Zachodzie bez zmian”, który przenosi widzów w samo serce Watykanu. Ekranizacja powieści Roberta Harrisa, autora takich bestsellerów jak „AUTOR WIDMO” (zekranizowany przez Romana Polańskiego), „POMPEJE”, „ENIGMA”.

Po śmierci znienawidzonego w Watykanie papieża, kardynałowie z całego świata zjeżdżają się na konklawe, by wybrać nowego przywódcę Kościoła. Obradom przewodzi kardynał Lawrence, który ma za zadanie jedynie czuwać nad ich sprawnym przebiegiem. Jednak, gdy zaostrza się walka dwóch wrogich frakcji, a na jaw zaczynają wychodzić kompromitujące tajemnice ich kandydatów, Lawrence staje przed dylematem. Zachować bezstronność i pozwolić wybrać osobę niegodną? Czy wbrew zasadom zaangażować się po jednej ze stron? A może poszukać trzeciego rozwiązania? Okazja nadarza się, gdy tuż przed rozpoczęciem głosowania wśród obradujących pojawia się nikomu nieznany kardynał Benitez, tajemniczy współpracownik nieżyjącego papieża. Kim jest? Kto za nim stoi? Jaki ma cel? Czy instytucję Kościoła czeka wstrząs, jakiego nie było w historii?

Lee. Na własne oczy
Jest rok 1938. Lee Miller, wzięta modelka i muza artystów, próbuje swych sił jako fotografka. W świecie zdominowanym przez mężczyzn codziennie musi udowadniać swoją wartość. Nie chce zajmować się jedynie modą i fotografowaniem pięknych wnętrz. Ma wielki talent do wydobywania w obrazach prawdy o ludzkim życiu, do nawiązywania niezwykłego porozumienia z bohaterami swoich fotografii, szczególnie kobietami. Gdy Europa pogrąża się w koszmarze II Wojny Światowej, Miller nie chce oglądać jej z bezpiecznej odległości. Wyrusza na front, by jako korespondentka wojenna brytyjskiego "Vogue'a" pokazać światu tragiczną prawdę o ludzkim wymiarze wojny. Jako jedna z pierwszych fotografów widzi z bliska poświęcenie żołnierzy, cierpienie cywilów i koszmar niemieckich obozów koncentracyjnych.

Listy do M. Pożegnania i powroty
Zbliżają się kolejne Święta Bożego Narodzenia. Wszyscy szykują się do Wigilii i rodzinnego biesiadowania. Padają obietnice i deklaracje, których niełatwo dotrzymać. Mel próbuje chronić swojego pracownika przed popełnianiem jego własnych błędów młodości. Karina i Szczepan walczą z wodą, która niespodziewanie zalewa ich mieszkanie. Wojciech traci nadzieję, choć los ma dla niego inne plany. Ignaś, synek Doris i Mikołaja, rusza w pościg za utraconym prezentem i duchem Świąt. Przeplatające się losy bohaterów tworzą ciepłą, pełną humoru i wzruszeń opowieść o magii Bożego Narodzenia. Tutaj nic nie jest oczywiste, a świąteczne niespodzianki potrafią wywrócić życie do góry nogami.

Matrix - 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Wrażenie: Świat codzienny jest naszą rzeczywistością. Rzeczywistość: Nasz świat jest złudzeniem, skomplikowanym oszustwem wymyślonym przez obdarzone sztuczną inteligencją potężne maszyny, które przejęły nad nami kontrolę. Zapierające dech w piersiach popisy kaskaderskie. Niezapomniane obrazy. Wciskająca w fotel akcja. Keanu Reeves i Laurence Fishburne stają na czele walki o wyzwolenie rodzaju ludzkiego spod władzy komputerów w filmie "Matrix", cyber thrillerze, który oglądać będziesz dziesiątki razy. Wyreżyserowany przez braci Wachowskich ("Brudne pieniądze") na podstawie ich własnego scenariusza, pełen efektów, jakich nikt dotąd nie widział, "Matrix" otwiera nowy rozdział w historii kina. To film, który sprawi, że zapomnisz o świecie, który cię otacza.

Misery – DKF „Centrum” + guiz filmowy
Ekranizacja powieści Stephena Kinga. Pisarz Paul Sheldon (James Caan) nie pamięta burzliwej zawieruchy, która zepchnęła jego samochód z drogi. Wie jedynie, że obudził się w domu Annie Wikes (Kathy Bates) – maniakalnej fanki, która zrobi wszystko, aby uczynić z ulubionego nowelisty swojego osobistego więźnia… do końca jego życia! Po seansie odbędzie się quiz filmowy.

O-bi O-ba: Koniec cywilizacji – Krótka historia polskiego kina cz.II
W wyniku wojny atomowej Ziemia nie nadaje się już do życia. Ludzkość schroniła się w betonowym schronie w oczekiwaniu na przybycie mitycznej Arki.

Pod skórą – DKF „Centrum” + spotkanie z dr Asią Wojsiat
Tajemnicza brunetka (dwukrotnie nominowana do Oscara Scarlett Johansson) przemierza szkockie drogi, polując na samotnych mężczyzn-autostopowiczów, gdzie czeka ich okrutny i szokujący los. Film w reżyserii Jonathana Glazera, nagrodzonego Oscarem ze „Strefę interesów”. Po seansie odbędzie się spotkanie z dr Asią Wojsiat – znaną neurobiolożką, biolożką i popularyzatorką nauki.

Prawdziwy ból
„Prawdziwy ból” to historia kuzynów Davida (Jesse Eisenberg) i Benji’ego (Kieran Culkin), którzy razem wybierają się do Polski, aby uczcić pamięć ukochanej babci. Podczas tej podróży, odkrywają nie tylko nieznane dotąd miejsca oraz fakty z historii ich rodziny, ale próbują też odbudować trudne i pełne napięć relacje.

Salto
W tym roku mija 60. rocznica rozpoczęcia zdjęć do legendarnego filmu "Salto" w reżyserii Tadeusza Konwickiego. Z tej okazji OPT ZAMEK, wspólnie z Dolnośląskim Centrum Filmowym, zaprasza na wyjątkowe wydarzenie poświęcone produkcji. Odkryj magiczną Leśnicę – malowniczą dzielnicę Wrocławia, która zachwyciła filmowców.

W programie przewidziany jest pokaz filmu „Salto” w kinie DCF, a po seansie zapraszamy na jesienny spacer po Leśnicy, gdzie kręcono sceny do tego kultowego dzieła. Podczas spaceru poznasz kulisy powstawania produkcji. Będziesz miał niepowtarzalną okazję, by na nowo odkryć jeden z najbardziej fascynujących zakątków Wrocławia.

Przenieś się w czasie do lat 60., dowiedz się, jak wyglądała praca na planie, poznaj kulisy oraz ciekawostki dotyczące filmu „Salto”.

Simona Kossak - pokaz przedpremierowy
Simona Kossak, córka malarza Jerzego Kossaka i wnuczka Wojciecha, pozbawiona talentu, który od pokoleń definiuje jej rodzinę, dorasta nie zaznając ciepła ze strony despotycznej matki. Gdy po studiach rzuca wszystko – dom, tradycję, społeczne konwenanse – i obejmuje posadę naukowczyni w Białowieży, zaczyna życie na własnych warunkach. Osiedla się w środku puszczy, w domu bez prądu i bieżącej wody, w otoczeniu dzikiej przyrody. Tam, na magicznym odludziu poznaje fotografa Lecha Wilczka, z którym dzieli pasje – miłość do natury i… potrzebę wolności. Ich niezwykła relacja wymyka się wszelkim schematom. Jednak wyobrażenia Simony o pracy przyrodnika i pozycji młodej kobiety w świecie zdominowanym przez mężczyzn ulegają bolesnej weryfikacji. Musi stanąć w obronie nie tylko swoich ideałów, ale również świata roślin i zwierząt.

Substancja
Sensacja Festiwalu w Cannes! Po raz pierwszy w historii Nagroda za Scenariusz dla horroru.Krwawy aktorski pojedynek pamiętnej bogini seksu DEMI MOORE i nowej ikony zmysłowości MARGARET QUALLEY w filmie, który szokuje, zachwyca, przeraża i daje do myślenia. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście! Szalona odwaga w stylu Davida Cronenberga ubrana w ironiczną formę Quentina Tarantino. Starzejąca się gwiazda telewizyjnego show doświadcza potwornych konsekwencji zażycia nielegalnego leku, który według dostawcy ma ją zmienić w młodszą, lepszą wersję samej siebie. Czy marzysz czasem, by stać się lepszą wersją siebie? Tą samą, a jednak doskonalszą pod każdym względem? Spróbuj naszego nowego produktu o nazwie Substancja. Nic już nie będzie takie samo. Dzięki Substancji możesz stworzyć drugą siebie: młodszą, piękniejszą, perfekcyjną. Musisz pamiętać tylko o jednym, by dzielić czas między obie siebie, tę starą i nową. Tydzień dla jednej, tydzień dla drugiej. Idealna równowaga bez żadnych odstępstw. To proste, prawda? Jeśli nie spróbujesz naginać reguł, wszystko będzie dobrze.

Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa
Wanda Rutkiewicz bez zaproszenia wkroczyła w męski świat wypraw wysokogórskich i zapłaciła za to najwyższą cenę. Jej osiągnięcia były negowane i nieustannie umniejszane przez wielu kolegów-alpinistów, chociaż jako pierwsza osoba z Polski i kobieta stanęła na szczycie K2 oraz jako pierwsza osoba z Polski na Mount Everest. Na rok przed zaginięciem Wanda zaczęła nagrywać audio-pamiętnik odnaleziony przez reżyserkę wśród sterty materiałów archiwalnych. To dało szansę wybitnej himalaistce opowiedzenia historii własnymi słowami. Chociaż Wanda zaginęła ponad 30 lat temu, dzięki niepublikowanym wcześniej materiałom może pokazać się z nieznanej strony i podzielić się z nami pytaniami dotyczącymi życia, relacji, macierzyństwa czy miłości.

Wrooklyn Zoo
Prawdziwa miłość wymaga poświęceń, a droga do jej spełnienia nie zawsze jest łatwa. W mieście, w którym ulicami trzęsą członkowie brutalnego gangu spotkają się dwa odmienne światy. Świat Kosy – kończącego liceum charyzmatycznego skejta, dla którego całą rodzinę stanowią kumple oraz kochający go nad życie dziadek. I świat Zory – obdarzonej cudownym głosem magnetycznej romskiej dziewczyny, która czuje się ograniczana przez rodzinne tradycje i którą pociąga inne życie. Gdy ta dwójka młodych ludzi się spotka – wszystko zapłonie. Ich serca. Ich miasto. Ich życia. A wraz z nimi rzeczywistość dookoła.

Wybraniec
Kochający zwycięstwa, władzę i wielkie pieniądze, wpływowy adwokat Roy Cohn (Jeremy Strong) trzęsie światem nowojorskich elit. Pewnego dnia spotyka młodego biznesmena Donalda Trumpa (Sebastian Stan), który marzy o zrewolucjonizowaniu rynku nieruchomości. Prawnik bierze go pod swoje skrzydła i uczy nowego protegowanego, jak za pomocą wszystkich, nawet najbardziej wyrachowanych, metod grać o najwyższą stawkę i osiągać upragnione cele. Z początku nieporadny i naiwny chłopak szybko okazuje się być pojętnym uczniem, a jego radykalna metamorfoza zaskakuje wszystkich, nawet jego mistrza.

Łowca androidów - 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Los Angeles, listopad 2019 roku. Na Ziemię przybywa grupa replikantów typu Nexus 6 - humanoidalnych androidów, które po krwawym buncie na pozaziemskiej kolonii starają się dotrzeć do swojego konstruktora. Nie mają zbyt wiele czasu. Ich czas życia wynosi zaledwie cztery lata, a okres ten przedłużyć może jedynie ich stwórca. Replikanci mają jednak zakaz przebywania na Ziemi. Kiedy jeden z nich zabija doświadczonego łowcę androidów - Holdena, policja prosi o pomoc Ricka Deckarda (Harrison Ford) - emerytowanego łowcę uważanego za mistrza w swoim fachu. Deckard staje przed największym wyzwaniem w swojej karierze. Musi zmierzyć się z czterema niezwykle silnymi i szybkimi androidami, przekonanymi o tym, że zasługują na długie życie tak samo jak ludzie.

„Dług” z autorską narracją Michała Witkowskiego
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

To była jedna z najgłośniejszych spraw kryminalnych lat dziewięćdziesiątych: dwóch drobnych przedsiębiorców, nie mogąc uwolnić się od nieuczciwego i brutalnego ściągacza długów, w akcie desperacji zdecydowało się zabić swojego prześladowcę. Krzysztofa Krauzego ponura historia (imiona jej bohaterów i niektóre szczegóły zmieniono w scenariuszu) zainspirowała jednak nie do nakręcenia filmu sensacyjnego, lecz do bardzo krytycznego spojrzenia na potransformacyjną Polskę, w której ludzie zostali pozostawieni sami sobie z finansowymi, prawnymi i życiowymi problemami. Autorska narracja Michała Witkowskiego jeszcze bardziej podkreśla gorzką wymowę „Długu”. Przypomina, że ostatnia dekada ubiegłego wieku była nad Wisłą raczej okresem trosk, napięć i szarości. Przygląda się nie tylko moralnym rozterkom i konsekwencjom decyzji bohaterów filmu, lecz także scenograficznym i wizualnym detalom. Oglądany dzisiaj „Dług”, zanurzony w błotnistych szarościach zimy, przywraca widzom Polskę, o której chcielibyśmy zapomnieć.
Jakub Demiańczuk

Seanse są poprzedzone filmem niemym „Satan en prison” (5m) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.

Seans ze spotkaniem z Michałem Witkowskim i Janem Pelczarem (prowadzący).
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.

Miejsca w salach są nienumerowane.

„Marcowe migdały” z autorską narracją Agnieszki Wolny-Hamkało
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.

Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.

Przyjaciele z małomiasteczkowego liceum zostają brutalnie rozdzieleni przez sprawy wielkiej polityki. Docierają do nich już nie tylko sygnały z Radia Wolna Europa, ale też skutki marca ‘68 roku. Tomek, wnuczek polskiego żołnierza i Marcyś, syn prokuratora przestają sobie ufać. Radosław Piwowarski zrealizował film o dojrzewaniu w charakterystycznym dla siebie słodko-gorzkim stylu. Korzystał przy tym z autobiograficznego doświadczenia, a swoich przyjaciół – marcowych emigrantów – utrwalił w końcowych napisach. Autorska narracja Agnieszki Wolny–Hamkało pozwoli spojrzeć głębiej na „tę naszą młodość”.

Seans będzie poprzedzony projekcją - niespodzianką. Szczegóły wkrótce!

Seans jest częścią gali zamknięcia.

Po filmie odbędzie się spotkanie od z Agnieszką Wolny-Hamkało, Bartkiem Wokanem, Robertem Więckowskim (prowadzący). Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.

Miejsca w salach są nienumerowane.

Skip to content