'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Emilia Pérez – pokaz przedpremierowy
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.

Babygirl
Romy ma wszystko. Stoi na czele prężnie działającej innowacyjnej firmy, mieszka w luksusowym domu u boku kochającego męża i dwóch nastoletnich córek. Jej poukładane życie gwałtownie się zmienia, gdy poznaje młodego stażystę Samuela. Mimo dzielącej ich różnicy wieku, rodzi się między nimi fascynacja, która szybko przeradza się w burzliwy romans. Romy rozpoczyna ekscytującą podróż w głąb siebie, która może kosztować ją utratę pozycji i rodziny. Czy zaryzykuje wszystko i da się ponieść swoim najskrytszym pragnieniom?

Balkoniary
Żar leje się z nieba. Mieszkańcy i mieszkanki Marsylii chowają się przed słońcem w swoich domach, spędzając większość czasu na balkonach. To doskonały punkt, żeby obserwować sąsiadów, o czym przekonują się trzy „Balkoniary” – Elise (Noémie Merlant), Ruby (Souheila Yacob) i Nicole (Sandra Codreanu). Obiektem ich zainteresowania jest tajemniczy przystojniak mieszkający w kamienicy naprzeciwko. Dziewczyny wygłupiają się, piją wino i stwierdzają jednego z wieczorów, że odwiedzą nieznajomego. To początek zabawnej, momentami przerażającej podróży do świata własnych pragnień.

Historia zaczynająca się jak rasowy kryminał, szybko staje się opowieścią o pożądaniu i przemocy seksualnej. Drapieżna czarna komedia, która miała swoją premierę na festiwalu w Cannes, łączy się z groteskowym horrorem i seksualnie wyzwolonym romansem. Noémie Merlant („Portret kobiety w ogniu” oraz gwiazda nowej wersji „Emmanuelle”) pokazuje talent reżyserski, w przewrotny sposób punktując pełne wyższości podejście mężczyzn do kobiet. Nadprzyrodzone siły dają o sobie znać. Czy pomogą „Balkoniarom” zrealizować swój plan?

Dobrzy nieznajomi – DKF
Jedna noc i spotkanie z tajemniczym sąsiadem, Harrym (Paul Mescal), całkowicie odmienia dotychczasowe życie Adama (Andrew Scott), mieszkańca opustoszałego londyńskiego bloku. W miarę rozwoju ich relacji Adama coraz bardziej pochłaniają wspomnienia z przeszłości, w pewnym momencie postanawia wrócić do miasteczka, w którym dorastał. Gdy trafia do rodzinnego domu, odnajduje swoich rodziców (Claire Foy i Jamie Bell) takimi, jakich pamięta z dnia ich śmierci przed trzydziestu laty.

Dziewczyna z igłą
Karoline, młoda pracownica fabryki stara się przetrwać w Kopenhadze tuż po pierwszej wojnie światowej. Gdy zachodzi w ciążę, traci pracę i zostaje pozostawiona sama sobie. Wtedy poznaje Dagmar – charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, pomagającej matkom znaleźć nowe domy dla ich niechcianych dzieci. Nie mając żadnej alternatywy, Karoline podejmuje u Dagmar pracę jako mamka. Kobiety nawiązują niċ porozumienia, jednak świat Karoline rozpada się na kawałki, gdy odkrywa szokująca prawdę o swojej mocodawczyni.

Emilia Perez – DKF – PRZEDPREMIERA + SPOTKANIE Z DRAQ QUEEN MONĄ LIZAK
Oscarowy faworyt i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara.
Po seansie odbędzie się spotkanie z Moną Lizak. To artystka Drag Queen, tekściara, piosenkarka, raperka, pajęcza matka i baba z brodą.

Filadelfia – DKF + QUIZ FILMOWY
Doskonale zapowiadający się młody prawnik, Andrew Beckett (Tom Hanks), zostaje zwolniony z pracy w prestiżowej firmie prawniczej pod pretekstem tego, że się nie sprawdził... Prawdziwym powodem jest jednak jego choroba - AIDS! Zmuszony do obrony swej zawodowej reputacji, wynajmuje błyskotliwego adwokata Joe Millera (Denzel Washington), by wystąpił przeciwko jego byłym pracodawcom za nieuzasadnione zwolnienie.

Flow
Kot przyzwyczajony jest do spędzania dni we własnym towarzystwie. Wydreptuje swoje kocie ścieżki i śpi w ulubionych miejscach w domu, który, choć pełny śladów ludzkiej obecności, zdaje się należeć już tylko do niego… Jednak do czasu.

Gdy tajemnicza powódź pochłania znany kotu świat, jedynym schronieniem przed wielką falą staje się stara, drewniana łódź. Szansę na przetrwanie znajdują w niej również inni – kapibara, ptak, lemur i pies – wśród których kocia natura i niezależność są wystawiane na próbę. Dryfując przez mistyczne, zalane wodą krajobrazy, zwierzęta wspólnie mierzą się z grozą żywiołu i coraz to większymi wyzwaniami. Niebezpieczna żegluga powoli zamienia się w symboliczną podróż, w której każdy przechodzi przemianę charakteru i odkrywa w sobie nowe rodzaje wrażliwości. Kibicując tej nietuzinkowej grupie towarzyszy w ich przygodzie, sami stajemy się częścią załogi.

„Flow” jest opowieścią o międzygatunkowej przyjaźni i solidarności, której każdy kadr składa się na porywającą, wizualną odyseję. To ciepła, poruszająca historia zarówno dla starszej, jak i młodszej widowni.

Kleks i wynalazek Filipa Golarza
„Kleks i wynalazek Filipa Golarza” to wyjątkowa podróż do świata wyobraźni, gdzie każde zdobyte doświadczenie i umiejętność mogą stanowić broń w walce z nadchodzącym złem. Tym razem Profesor Kleks jest zmuszony do powrotu do rzeczywistości i skonfrontowania się z technologią, która zagraża marzeniom dzieci, podczas gdy w Akademii jego miejsce czasowo zajmuje wierny ptak Mateusz.
Historia pełna jest niezwykłych pytań: czy miłość Ady Niezgódki do robota Alberta może przywrócić mu ludzkie serce? Czy wynalazek Filipa Golarza – kuszący dzieci wizją życia bez wyobraźni – na zawsze zmieni ich sposób myślenia? I czy fantazja ma jeszcze siłę, by pokonać nowoczesną technologię?
Zapraszamy do świata, w którym magia i technologia ścierają się, by pokazać, że wyobraźnia jest najpotężniejszą mocą.

Kompletnie nieznany
Film Jamesa Mangolda pt. „Kompletnie nieznany” opowiada prawdziwą historię jednego z najbardziej kultowych piosenkarzy i autorów tekstów w historii, Boba Dylana. W tej roli występuje Timothée Chalamet, który wykonuje również wszystkie piosenki artysty pojawiające się w filmie.

Nowy Jork, początek lat sześćdziesiątych XX w. Do West Village przybywa nikomu nieznany, obdarzony niezwykłym muzycznym talentem 19-latek z Minnesoty, by spotkać się ze swoim idolem, Woodym Guthriem (Scoot McNairy). Początkowo związuje się z sceną folkową, ale stopniowo uniezależnia się od jej wpływów, poszukując własnego oryginalnego stylu. Nie chcąc zostać zaszufladkowany, dokonuje kontrowersyjnego wyboru, który zrewolucjonizuje cały muzyczny świat.

Kompletnie nieznany - FKS
Film Jamesa Mangolda pt. „Kompletnie nieznany” opowiada prawdziwą historię jednego z najbardziej kultowych piosenkarzy i autorów tekstów w historii, Boba Dylana. W tej roli występuje Timothée Chalamet, który wykonuje również wszystkie piosenki artysty pojawiające się w filmie.

Nowy Jork, początek lat sześćdziesiątych XX w. Do West Village przybywa nikomu nieznany, obdarzony niezwykłym muzycznym talentem 19-latek z Minnesoty, by spotkać się ze swoim idolem, Woodym Guthriem (Scoot McNairy). Początkowo związuje się z sceną folkową, ale stopniowo uniezależnia się od jej wpływów, poszukując własnego oryginalnego stylu. Nie chcąc zostać zaszufladkowany, dokonuje kontrowersyjnego wyboru, który zrewolucjonizuje cały muzyczny świat.

Nasienie świętej figi – pokaz przedpremierowy
Jeden z najważniejszych i najgłośniejszych filmów tegorocznego sezonu nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, oscarowa shortlista, zwycięzca Nagrody Specjalnej Jury oraz bezkonkurencyjnie najlepiej oceniony film festiwalu w Cannes, laureat Nagrody Publiczności na festiwalu San Sebastian oraz zdobywca dziesiątek innych wyróżnień i nagród. Okrzyknięty „absolutnym arcydziełem”, trzymający w napięciu, poruszający i wciągający jak najlepsze filmy Davida Finchera.
Dwie dorastające siostry na co dzień zajmują się szkołą, przyjaciółmi i domowymi obowiązkami. Wszystko się zmienia, gdy ich ojciec niespodziewanie awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie.

Nosferatu – pokaz przedpremierowy
Jeden z najbardziej kultowych wampirów kina doczekał się ekranizacji od samego Roberta Eggersa, mistrza mrocznej atmosfery, który bada najciemniejsze zakamarki ludzkiego doświadczenia, a potwory przedstawia w realistyczny i tym samym budzący niewypowiedziany lęk sposób. Bo Robert Eggers to twórca, który stoi za pełną grozy Czarownicą: Bajką ludową z Nowej Anglii, surrealistycznym koszmarem Lighthouse i mrożącym krew w żyłach Wikingiem.
Jego najnowsze dzieło NOSFERATU to gotycka i stylowa opowieść o obsesji między nawiedzoną kobietą, a przerażającym, zauroczonym nią wampirem, inspirowana klasycznymi już Nosferatu symfonia grozy Henrika Galeena i Draculą Brama Stokera. Mimo znanej historii, dzięki Robertowi Eggersowi, który bawi się kanonem i kliszami, powstał film obalający wszelkie oczekiwania. 

Popiół i diament - DKF + spotkanie z filmoznawcą, dr. Dawidem Junke
Martin Scorsese podkreśla, że „Popiół i diament" to film, który wywarł na nim największe wrażenie. Gdy obejrzał go w 1961 roku, kiedy studiował w Washington Square Collage (obecnie New York University), to zaczął wierzyć, że w pewnym momencie będzie sam mógł robić filmy. „Popiół i diament" stał się dla niego filmem obsesyjnym, który oglądał wielokrotnie, niemalże za każdym razem, gdy grali go w którymś amerykańskim kinie.

Po seansie zapraszamy na spotkanie z doktorem Dawidem Junke. To doktor nauk humanistycznych, kulturoznawca, adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, Visiting Professor na University of Washington w Seattle, stypendysta Programu Fulbrighta. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół badań nad kulturą popularną, ze szczególnym uwzględnieniem kulturowych aspektów produkcji i recepcji seriali telewizyjnych.

Portret kobiety w ogniu – DKF
Film Céline Sciammy z miejsca podbił serca publiczności festiwalu w Cannes i uwiódł jurorów, którzy nagrodzili go za scenariusz. Subtelny, a przy tym ognisty melodramat francuskiej reżyserki to pochwała kobiecego spojrzenia i jego imponujący manifest. Zmysłowy, romantyczny, a zarazem drapieżny, „Portret kobiety w ogniu” umyka melodramatycznym kliszom - przede wszystkim dzięki pełnokrwistym, odważnym bohaterkom, które rzucają wyzwanie swoim czasom.

Sztuka pięknego życia
Film o miłości „tu i teraz”, który poruszy wasze najczulsze struny. Przygotujcie się na wzruszający, ale niepozbawiony dobrego humoru emocjonalny rollercoster i nie zapomnijcie do kina zabrać chusteczek!

Nagły wypadek samochodowy splata losy Almut (Florence Pugh) i Tobiasa (Andrew Garfield), odmieniając je na zawsze. Od momentu, kiedy wspólnie trafiają na pogotowie, zaczyna w nich kiełkować silna więź, która z biegiem czasu przeradza się w głębokie uczucie. Poprzez migawki ich wzajemnego zauroczenia, budowania domu i stawania się rodziną – nieoczekiwanie wychodzi na jaw prawda o zdrowiu Almut, która może zachwiać fundamentem tego co stworzyli. Paradoksalnie, motywuje to parę do realizacji marzeń i uczy cenić każdą chwilę z niekonwencjonalnej drogi, jaką obrało ich życie. Oto trwająca dekadę, utkana z subtelnych momentów bliskości, głęboko wzruszająca, a czasami nieoczekiwanie zabawna, piękna historia miłosna.

To nie mój film
Zakapturzona para, ciągnąc za sobą wypełnione bagażem sanie, przedziera się przez białe pustkowie. Czy to biegun polarny? Pustynia? A może Spitsbergen? Szybko okazuje się, że jesteśmy na nadbałtyckiej plaży, którą w zimowej aurze przemierza Janek (Marcin Sztabiński) i Wanda (Zofia Chabiera).

Mają do przejścia niezły kawałek, bo trasę wyznaczyli ze Świnoujścia na Hel, umawiając się, że nie zboczą z wąskiego pasa piasku między lasem a morzem, będą spać w namiocie, a posilać się tylko tym, co zabiorą ze sobą lub znajdą po drodze. Pomysł na wspólny survival pojawił się po kolejnej kłótni – ma on być testem ich wieloletniego związku, pokazującym, czy warto go ratować. Wdarła się w niego rutyna, gdzieś wyparowało poczucie szczęścia, a rozmowy zastąpiło wymienianie się listą zakupów albo nieustanne sprzeczki i dąsy, właściwie o wszystko. A te są przezabawne – debiutancki pełny metraż Marii Zbąskiej wyróżnia się świetnymi dialogami, zdradzającymi pomysłowość i słuch społeczny autorki. Wraz z wysmakowanymi zdjęciami i świetnym aktorstwem składają się one na wiarygodny portret współczesnych relacji, w którym zapewne wielu będzie mogło przejrzeć się jak w lustrze.

„To nie mój film” zdobył „Złoty Pazur” na 49. FPFF w Gdyni, został nagrodzony Young Talents Award na festiwalu CinEast w Luksemburgu oraz zwyciężył Konkursu Smart7, organizowany przez siedem europejskich festiwali.

W pokoju obok
Zwycięzca festiwalu w Wenecji, „W pokoju obok”, łączy na ekranie dwie wielkie osobowości i gwiazdy kina: Julianne Moore i Tildę Swinton. Melodramat Pedra Almodóvara to pełna emocji opowieść o pożegnaniach, spełnieniu, macierzyństwie i rodzinie z wyboru, a przede wszystkim – o życiu na swoich zasadach. Anglojęzyczny debiut Hiszpana otwiera zupełnie nowy rozdział w jego twórczości, zachowując przy tym charakterystyczne dla reżysera humor, melancholię i uwodzicielski splendor kostiumów i wnętrz. Eksplozja soczystych barw głosi pochwałę życia tak w radosnych, jak i w gorzkich odsłonach i jest hołdem dla przyjaźni, której blask złagodzi każdy ból.
Akcję „W pokoju obok” umieścił Almodóvar na Wschodnim Wybrzeżu USA. To w Nowym Jorku spotykają się przyjaciółki sprzed lat: wzięta pisarka Ingrid (Moore) i Martha (Swinton), reporterka wojenna, która toczy właśnie najważniejszą bitwę swojego życia. Rozdzieliły je zawodowe i prywatne wybory, a na nowo połączy los, którego się nie wybiera. W dramatycznych okolicznościach Ingrid i Martha dostrzegą szansę, by jeszcze raz przeżyć coś wspólnie.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Skip to content