Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
Kulej. Dwie strony medalu - pokaz przedpremierowy
Z duchem czasów | 70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Obcy musi fruwać + Love Machines
Z duchem czasów | 70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Ostatni dzwonek + Dygot
Armand - pokaz przedpremierowy
Beetlejuice Beetlejuice
Bestia
Bulion i inne namiętności
Egzorcysta i Halloween party| 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Frida: Viva la vida - FKS
Konopielka – Krótka historia polskiego kina cz.II
Krzyk – Krótka historia polskiego kina cz.II
Lee. Na własne oczy
Matrix - 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
O-bi O-ba: Koniec cywilizacji – Krótka historia polskiego kina cz.II
Rave - pokaz przedpremierowy
Rodzaje życzliwości
Terapia dla par
The Birthday Party: bunt w niebie – pokaz specjalny
Wredne liściki
Wróbel
Wytłumaczenie wszystkiego
Z duchem czasów |70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Test pilota Pirxa + Czerń
Łowca androidów - 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Kulej. Dwie strony medalu - pokaz przedpremierowy
Historia Jerzego i Heleny Kulejów – najbardziej barwnego małżeństwa Polski lat 60-tych. On – legendarny bokser, podwójny mistrz Europy i ośmiokrotny mistrz Polski, który jako jedyny polski pięściarz wywalczył dwa złota olimpijskie i choć nigdy nie leżał na deskach, to w życiu upadał nie raz. Ona – silna kobieta, która niezmiennie stała u jego boku, ale nie chciała na zawsze pozostać w jego cieniu.
„Kulej. Dwie strony medalu” koncentruje się na okresie między 1964 a 1968 rokiem, kiedy Jerzy Kulej zdobył złoto na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio, by następnie powtórzyć ten wyczyn w Meksyku. To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa Kulejów, w którym wielka miłość była wystawiona na próbę radzenia sobie z wielkim sukcesem.
„Kulej. Dwie strony medalu” koncentruje się na okresie między 1964 a 1968 rokiem, kiedy Jerzy Kulej zdobył złoto na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio, by następnie powtórzyć ten wyczyn w Meksyku. To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa Kulejów, w którym wielka miłość była wystawiona na próbę radzenia sobie z wielkim sukcesem.
Z duchem czasów | 70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Obcy musi fruwać + Love Machines
Obcy musi fruwać| Po upadku muru berlińskiego Berlin jawił się wielu jako miejsce idealne dla spełniania marzeń. Tak też sądził Maks, wyjeżdżając wraz z przyjaciółmi, aby wystawić tam swoją sztukę. Wszystko zdaje się być prostsze, brak cenzury i genialny sposób na szybki zarobek, wystarczy sprzedać po kawałku "historycznego" muru. Pozostał tylko jeden drobny szkopuł - Niemcy Polaków niespecjalnie kochają.
Love Machines| Film drogi, którego głównym motywem jest pogoń za szczęściem oraz powiedzenie: "Sprawdzam" - emocjonalnej iluzji. Opowiada historię Oskara, który stara się uciec z toksycznej relacji. Jego przyjaciel Aleks zabiera go do amsterdamskiej dzielnicy czerwonych latarni, gdzie odbędzie się przygoda Oskara.
Love Machines| Film drogi, którego głównym motywem jest pogoń za szczęściem oraz powiedzenie: "Sprawdzam" - emocjonalnej iluzji. Opowiada historię Oskara, który stara się uciec z toksycznej relacji. Jego przyjaciel Aleks zabiera go do amsterdamskiej dzielnicy czerwonych latarni, gdzie odbędzie się przygoda Oskara.
Z duchem czasów | 70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Ostatni dzwonek + Dygot
Ostatni dzwonek| Wiosna 1988 na Wybrzeżu. Krzysztof Buk, uczeń ostatniej klasy liceum w Gdańsku, zatrzymany za roznoszenie ulotek "o antypaństwowej treści" zostaje relegowany ze szkoły i karnie przeniesiony do innej - poza miejscem zamieszkania. Pojawienie się nowego ucznia burzy całą dotychczasową hierarchię klasową. Krzysztof - bardziej doświadczony życiowo od swoich rówieśników - uczy kolegów jak przemienić uczniowskie żarty wobec kadry nauczycielskiej w świadomy i zorganizowany bunt. Dokonuje tego poprzez szkolny teatr, który staje się płaszczyzną autentycznej ekspresji młodych ludzi: w happeningowej formie wyrażają swój stosunek do rzeczywistości, do toczącej się obok historii. Wbrew protestom ciała pedagogicznego (z którego wyłamuje się młoda nauczycielka muzyki) spektakl, pod wymownym tytułem "Lekcja historii", dochodzi do skutku, a nawet odnosi prestiżowy sukces na Festiwalu Młodego Teatru. Ale zwycięstwo ma gorzki smak.
Dygot| Justyna to młoda studentka tańca. Jej życie jest pełne miłości, ruchu i imprez. Pewnej spokojnej jesiennej nocy dochodzi do brutalnego wydarzenia, które przerywa jej beztroskę.
Dygot| Justyna to młoda studentka tańca. Jej życie jest pełne miłości, ruchu i imprez. Pewnej spokojnej jesiennej nocy dochodzi do brutalnego wydarzenia, które przerywa jej beztroskę.
Armand - pokaz przedpremierowy
Armand znowu sprawia kłopoty w szkole. Jego ekscentryczna matka (Renate Reinsve) zostaje wezwana na spotkanie z nauczycielką. Ku jej zdziwieniu, w szkole czekają na nią również rodzice innego chłopca. Nikt z obecnych nie wie, co tak naprawdę się wydarzyło. Ten (być może) drobny incydent między chłopcami jest niczym szpila, która przebija balon napięcia pomiędzy ich matkami. Dochodzi do eskalacji konfliktu, gdzie prawda miesza się z kłamstwem, a bohaterki rozpoczynają psychologiczną walkę o uwagę i zaufanie
Beetlejuice Beetlejuice
Beetlejuice powraca! Po nieoczekiwanej tragedii rodzinnej trzy pokolenia Deetzów wracają do domu w Winter River. Lydię wciąż prześladuje wspomnienie Beetlejuice’a. Teraz jej życie staje na głowie, kiedy jej buntownicza nastoletnia córka, Astrid, znajduje tajemniczą makietę miasteczka na strychu. Tym samym przypadkiem zostaje otwarty portal prowadzący w zaświaty. W obu światach w powietrzu wiszą kłopoty, tak więc kwestią czasu jest, kiedy ktoś trzykrotnie wypowie imię Beetlejuice’a, a podstępny demon wróci, żeby wywołać chaos taki, jaki tylko on potrafi.
Bestia
Doceniony na festiwalu w Wenecji, wizjonerski film mistrza francuskiego kina Bertranda Bonello, inspirowany legendarnym opowiadaniem Henry’ego Jamesa. Jest rok 2044, kontrolę nad ludźmi sprawuje sztuczna inteligencja, która głosem Xaviera Dolana, także współproducenta filmu, namawia Gabrielle (zjawiskowa Léa Seydoux w kilku odsłonach!), by poddała się procedurze eliminacji silnych uczuć, łączących ją z poprzednimi wcieleniami. Odnajdujemy ją w Paryżu w 1910 roku, gdy w pałacowym wnętrzu spotyka Louisa, który niczym X z „Zeszłego roku w Marienbadzie” przekonuje ją, że poznali się już wcześniej. Tak zaczyna się – ujęta w widowiskową formę melodramatu, science fiction, thrillera i filmu grozy – spektakularna i zaskakująca historia wiecznie niespełnionej miłości i nigdy nieprzezwyciężonego strachu. Niezwykły wizualnie film Bonello dąży do rozsadzenia ram kinowego ekranu i doświadczenia filmowego.
Bulion i inne namiętności
Czy namiętność może mieć smak? Wietnamsko-francuski reżyser Tran Anh Hung („Rykszarz”, „Zapach zielonej papai”) udowadnia, że zdecydowanie tak! „Bulion i inne namiętności” (nagroda za reżyserię na festiwalu w Cannes) wciąga w świat doskonałej francuskiej kuchni, ale przede wszystkim w zmysłowy sposób pokazuje, że poprzez potrawy, smaki i aromaty można wyrazić najgłębsze uczucia.
Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia. Rozmawiają ze sobą głównie za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery. Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje.
Tran Anh Hung, luźno opierając scenariusz na powieści Marcela Rouffa i inspirując się autentyczną postacią Anthelme’a Brillata-Savarina, łączy romans z poetyckim kinem kulinarnym. Udowadnia również, że kino może oddawać niezwykły smak i aromat potraw, tak aby widz mógł rozkoszować się każdym ujęciem. Za oprawę kulinarną „Bulionu i innych namiętności” odpowiada Pierre Gagnaire, słynny francuski szef kuchni. Od czasów „Uczty Babette” nie było w kinach tak smakowitego filmu. Bon appétit!
Bohaterami osadzonego w drugiej połowie XIX wieku filmu są znakomita kucharka Eugénie (Juliette Binoche) i znany smakosz, gastronom Dodin (Benoît Magimel). Od 20 lat razem gotują, tworzą przepisy i wydają wielkie przyjęcia. Rozmawiają ze sobą głównie za pośrednictwem potraw, przygotowując wspaniałe buliony, sosy, przepiórki, turboty, warzywa z własnego ogrodu czy spektakularne desery. Świat, który wspólnie tworzą, pomaga im przetrwać najtrudniejsze życiowe momenty, a ich relacja przez lata ewoluuje.
Tran Anh Hung, luźno opierając scenariusz na powieści Marcela Rouffa i inspirując się autentyczną postacią Anthelme’a Brillata-Savarina, łączy romans z poetyckim kinem kulinarnym. Udowadnia również, że kino może oddawać niezwykły smak i aromat potraw, tak aby widz mógł rozkoszować się każdym ujęciem. Za oprawę kulinarną „Bulionu i innych namiętności” odpowiada Pierre Gagnaire, słynny francuski szef kuchni. Od czasów „Uczty Babette” nie było w kinach tak smakowitego filmu. Bon appétit!
Egzorcysta i Halloween party| 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Kontrowersyjny i popularny od momentu pojawienia się na ekranach "Egzorcysta", przetrwał jako klasyk, który miał ogromny wpływ na kolejne filmy, i który szokuje oraz przeraża do dnia dzisiejszego. Ta wywołująca dreszcze, realistyczna opowieść o przerażającej istocie obecnej w niewinnej dziewczynie, szalonej decyzji jej matki, która ma pomóc ją uratować oraz dwóch księżach - jednym wątpiącym i drugim, głęboko wierzącym - łączącym siły w walce z najpotężniejszym złem, zawsze zapiera dech w piersiach widzów. Fenomen swoich czasów i wszech czasów, "Egzorcysta", zaskakuje i wywołuje niepokój, jak żaden inny film.
Frida: Viva la vida - FKS
Frida: Viva la vida to filmowy dokument, który ukazuje dwa oblicza tej kultowej artystki. Z jednej strony ikona niezależności i kobiecej siły, zmagająca się z bólem i miłosnymi zawodami, z drugiej – artystka, wyzwolona z wszelkich fizycznych ograniczeń. Z biegiem lat Frida Kahlo stała się ikoną, a jej sztuka wywarła wpływ na artystów z różnych dziedzin.
Konopielka – Krótka historia polskiego kina cz.II
Chłop żyje w zgodzie z naturą, tradycją i Panem Bogiem. Przy boku ma żonę, ojca, syna, córkę, kobyłę, krowę, psa i kury. Do wsi Taplary przyjeżdża do pracy nauczycielka z miasta. Jej pojawienie się wprowadza niepokój, zapowiada zmiany.
Krzyk – Krótka historia polskiego kina cz.II
Marianna, dziewczyna z marginesu, wychodzi z więzienia. Dostaje pracę w domu opieki społecznej, ale dalej nie ma dachu nad głową. Czy uda jej się wyjść na prostą? Ludzie bezdomni lat 80.: złodziejka, pielęgniarz, emeryt.
Lee. Na własne oczy
Jest rok 1938. Lee Miller, wzięta modelka i muza artystów, próbuje swych sił jako fotografka. W świecie zdominowanym przez mężczyzn codziennie musi udowadniać swoją wartość. Nie chce zajmować się jedynie modą i fotografowaniem pięknych wnętrz. Ma wielki talent do wydobywania w obrazach prawdy o ludzkim życiu, do nawiązywania niezwykłego porozumienia z bohaterami swoich fotografii, szczególnie kobietami. Gdy Europa pogrąża się w koszmarze II Wojny Światowej, Miller nie chce oglądać jej z bezpiecznej odległości. Wyrusza na front, by jako korespondentka wojenna brytyjskiego "Vogue'a" pokazać światu tragiczną prawdę o ludzkim wymiarze wojny. Jako jedna z pierwszych fotografów widzi z bliska poświęcenie żołnierzy, cierpienie cywilów i koszmar niemieckich obozów koncentracyjnych.
Matrix - 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Wrażenie: Świat codzienny jest naszą rzeczywistością. Rzeczywistość: Nasz świat jest złudzeniem, skomplikowanym oszustwem wymyślonym przez obdarzone sztuczną inteligencją potężne maszyny, które przejęły nad nami kontrolę. Zapierające dech w piersiach popisy kaskaderskie. Niezapomniane obrazy. Wciskająca w fotel akcja. Keanu Reeves i Laurence Fishburne stają na czele walki o wyzwolenie rodzaju ludzkiego spod władzy komputerów w filmie "Matrix", cyber thrillerze, który oglądać będziesz dziesiątki razy. Wyreżyserowany przez braci Wachowskich ("Brudne pieniądze") na podstawie ich własnego scenariusza, pełen efektów, jakich nikt dotąd nie widział, "Matrix" otwiera nowy rozdział w historii kina. To film, który sprawi, że zapomnisz o świecie, który cię otacza.
O-bi O-ba: Koniec cywilizacji – Krótka historia polskiego kina cz.II
W wyniku wojny atomowej Ziemia nie nadaje się już do życia. Ludzkość schroniła się w betonowym schronie w oczekiwaniu na przybycie mitycznej Arki.
Rave - pokaz przedpremierowy
Rave opowiada historię rozwoju muzyki techno i kultury rave w Polsce z dwóch perspektyw: historycznej i współczesnej. Mówi o ścisłym powiązaniu tej muzyki z historią polskiej transformacji lat 90., na wielu poziomach wyrażającej ducha przemian, a także o najważniejszych jej środowiskach z różnych klas społecznych: łódzkim techno i klubie Ekwador w Manieczkach. Jednakże, historia muzyki i kultury tamtych lat pokazana jest z perspektywy jej dzieci - pokolenia Z. Wśród tych młodych ludzi panuje nieustająca fascynacja i moda na lata 90., ale i krytyczna świadomość naiwności i utopijności pierwszego pokolenia techno w Polsce. Naszym przewodnikiem po tym świecie jest Marcello Zamenhoff, performer i jeden z pionierów kultury rave sprzed przeszło 30-stu lat oraz dwójka młodych rejwowców: Marysia i Janusz.
Rodzaje życzliwości
Rodzaje życzliwości to alegoryczny tryptyk, na który składają się pozornie niepołączone ze sobą opowieści: o mężczyźnie próbującym przejąć kontrolę nad własnym życiem; o policjancie, którego żona ocalona z katastrofy na morzu wydaje się być inną osobą; o kobiecie zdeterminowanej, by znaleźć kogoś wyjątkowego, kto mógłby stać się duchowym przywódcą.
Terapia dla par
Trzy pary małżeńskie zostają zaproszone przez swoją terapeutkę na spotkanie. Psycholożka sama nie pojawia się na terapii, udziela im jednak szczegółowych instrukcji, co mają robić. Szóstka bohaterów będzie odkrywać tajemnice dotyczące ich związków. Małżonkowie będą musieli przedyskutować kwestie takie jak opieka nad dziećmi, obowiązki domowe, pieniądze, zazdrość i seks. Stopniowo dowiedzą się o sobie kolejnych rzeczy, także tych niewygodnych.
The Birthday Party: bunt w niebie – pokaz specjalny
Film "The Birthday Party: Bunt w niebie" w reżyserii Iana White’a The Guardian opisuje jako jeden z najlepszych dokumentów muzycznych ostatnich lat. To porywające jak rockowy koncert widowisko opowiada o pokonywaniu przeszkód, geniuszu artystycznym i totalnej dysfunkcji. Historia powstania, sukcesu i nieuchronnego upadku The Birthday Party zawiera szczere rozmowy z muzykami, fragmenty nigdzie dotąd niepokazywanych nagrań, piosenki, których nie umieszczono na żadnym albumie i ogromne bogactwo różnorodnej twórczości członków zespołu.
Wredne liściki
Zdobywczyni Oscara Olivia Colman oraz nominowana do Oscara Jessie Buckley w najbardziej niepokornej komedii tego roku, od twórców filmów Trzy billboardy za Ebbing, Missouri i Duchy Inisherin. Błyskotliwa i wyzwalająco zabawna prawdziwa historia jednej plotki, która rozpaliła całą Anglię!
Mieszkająca w małym angielskim miasteczku bogobojna Edith (Olivia Colman) otrzymuje anonimowe, niezwykle złośliwe listy. O ich autorstwo oskarża swoją sąsiadkę, wyzwoloną i buntowniczą Rose (Jessie Buckley). Jednak z każdym dniem listów przybywa i dostaje je już nie tylko Edith. Kto naprawdę je wysyła?
Mieszkająca w małym angielskim miasteczku bogobojna Edith (Olivia Colman) otrzymuje anonimowe, niezwykle złośliwe listy. O ich autorstwo oskarża swoją sąsiadkę, wyzwoloną i buntowniczą Rose (Jessie Buckley). Jednak z każdym dniem listów przybywa i dostaje je już nie tylko Edith. Kto naprawdę je wysyła?
Wróbel
Remek Wróbel to listonosz i zapalony piłkarz amatorskiej drużyny. Dobiega czterdziestki, wiedzie życie kawalera. Z pasją studiuje encyklopedię, ćwicząc swoją nadzwyczajną pamięć. Poza obrotnym, prowadzącym szemrane interesy, przyjacielem Pedrem nie ma na świecie nikogo bliskiego. I dobrze mu z tym. Pewnego dnia wszystko się zmienia – jego poukładane życie wywraca się do góry nogami, do tego niespodziewanie pojawiają się w nim nowa, wygadana sąsiadka Marzenka i dziadek, którego do tej pory nie znał. Remek będzie musiał się nauczyć, jak zrobić lemoniadę, gdy życie daje ci cytryny.
Wytłumaczenie wszystkiego
Bezpośrednią przyczyną powstania scenariusza „Wytłumaczenia wszystkiego” były wydarzenia z 2021 roku, kiedy Uniwersytet Sztuk Teatralnych i Filmowych w Budapeszcie stracił swoją autonomię i został całkowicie zreorganizowany przez rządzących, co spotkało się z licznymi publicznymi protestami oraz demonstracjami.
Gorące budapeszteńskie lato. Licealista Abel (nagradzany za tę rolę Gáspár Adonyi-Walsh) przygotowuje się do egzaminu dojrzałości. Nie pomaga mu fakt, że całą uwagę kieruje w stronę swojej najlepszej przyjaciółki Janki, w której jest beznadziejnie zakochany. Dziewczyna z kolei żywi niespełnione uczucie do żonatego nauczyciela historii Jakaba. Jakby komplikacji było mało, mężczyzna nie tak dawno wszedł w poważną konfrontację z konserwatywnym ojcem Abla.
Napięcia w mocno podzielonym węgierskim społeczeństwie na dobre wychodzą na powierzchnię, gdy egzamin maturalny Abla z historii przeradza się w ogólnokrajowy skandal.
Gorące budapeszteńskie lato. Licealista Abel (nagradzany za tę rolę Gáspár Adonyi-Walsh) przygotowuje się do egzaminu dojrzałości. Nie pomaga mu fakt, że całą uwagę kieruje w stronę swojej najlepszej przyjaciółki Janki, w której jest beznadziejnie zakochany. Dziewczyna z kolei żywi niespełnione uczucie do żonatego nauczyciela historii Jakaba. Jakby komplikacji było mało, mężczyzna nie tak dawno wszedł w poważną konfrontację z konserwatywnym ojcem Abla.
Napięcia w mocno podzielonym węgierskim społeczeństwie na dobre wychodzą na powierzchnię, gdy egzamin maturalny Abla z historii przeradza się w ogólnokrajowy skandal.
Z duchem czasów |70 lat Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu – Test pilota Pirxa + Czerń
Test pilota Pirxa| Na świecie zostaje uruchomiona produkcja tzw. "nieliniowców skończonych", robotów do złudzenia przypominających człowieka, aczkolwiek doskonalszych od niego. Maja być wykorzystywane w podróżach kosmicznych, gdzie zastąpią ludzi. Rada UNESCO organizuje lot kosmiczny, który ma dowieść przydatności bądź nie, robotów. Mimo nacisków i działań ze strony firmy produkującej androidy dowództwo powierzone zostaje komandorowi Pirxowi. Obejmuje on statek, którego załogę stanowią ludzie i roboty. Nie wie jednak kto jest kim. Podczas lotu ma dokonać obiektywnej oceny przydatności robotów. Lot nie przebiega jednak zgodnie z planem. Pirx i jego załoga zostaje narażona na niebezpieczną grę.
Czerń| Para astronautów straciła kontakt z Ziemią, wszystkie próby nawiązania łączności pozostały bez odpowiedzi. Wszystko, co mogą teraz zrobić, to oglądać grzyby atomowe na powierzchni Ziemi i próbować przeżyć razem.
Czerń| Para astronautów straciła kontakt z Ziemią, wszystkie próby nawiązania łączności pozostały bez odpowiedzi. Wszystko, co mogą teraz zrobić, to oglądać grzyby atomowe na powierzchni Ziemi i próbować przeżyć razem.
Łowca androidów - 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Los Angeles, listopad 2019 roku. Na Ziemię przybywa grupa replikantów typu Nexus 6 - humanoidalnych androidów, które po krwawym buncie na pozaziemskiej kolonii starają się dotrzeć do swojego konstruktora. Nie mają zbyt wiele czasu. Ich czas życia wynosi zaledwie cztery lata, a okres ten przedłużyć może jedynie ich stwórca. Replikanci mają jednak zakaz przebywania na Ziemi. Kiedy jeden z nich zabija doświadczonego łowcę androidów - Holdena, policja prosi o pomoc Ricka Deckarda (Harrison Ford) - emerytowanego łowcę uważanego za mistrza w swoim fachu. Deckard staje przed największym wyzwaniem w swojej karierze. Musi zmierzyć się z czterema niezwykle silnymi i szybkimi androidami, przekonanymi o tym, że zasługują na długie życie tak samo jak ludzie.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.