,,Dziecinne pytania " z autorską narracją Filipa Springera
Obyczajowy | Od lat 16 | 97 min
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
W filmie Janusza Zaorskiego realia Polski przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały pokazane z wyjątkową szczerością i bez uciekania się do metafor, które miałby zmylić cenzurę. Autorska narracja przygotowana przez Filipa Springera spycha polityczne konteksty na drugi plan, za to podkreśla to, co zawsze interesowało go jako autora: znaczenie architektury, jej wpływ na relacje społeczne i prywatne życie bohaterów, konsekwencje podejmowanych przez urbanistów decyzji. A przy okazji Springer przypomina, że jest obserwatorem wyczulonym na detale estetyczne (nie tylko wizualne): „Kolory jak u Niedenthala, tylko tak bardziej w szarość”, zauważa, komentując zdjęcia Edwarda Kłosińskiego. I mimochodem zauważa, że 11 milionów Polaków wciąż mieszka w blokach z wielkiej płyty. Czas upływa, lecz blokowiska zmieniają się powoli. Jakub Demiańczuk
<br<
Seanse są poprzedzone filmem niemym „Les Lunatiques” (2m) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.
23.11 – Seans ze spotkaniem z Filipem Springerem i Justyną Mańkowską poprowadzi Mateusz Demski / MINT Magazine.
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w salach są nienumerowane.
czytaj więcej
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
W filmie Janusza Zaorskiego realia Polski przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały pokazane z wyjątkową szczerością i bez uciekania się do metafor, które miałby zmylić cenzurę. Autorska narracja przygotowana przez Filipa Springera spycha polityczne konteksty na drugi plan, za to podkreśla to, co zawsze interesowało go jako autora: znaczenie architektury, jej wpływ na relacje społeczne i prywatne życie bohaterów, konsekwencje podejmowanych przez urbanistów decyzji. A przy okazji Springer przypomina, że jest obserwatorem wyczulonym na detale estetyczne (nie tylko wizualne): „Kolory jak u Niedenthala, tylko tak bardziej w szarość”, zauważa, komentując zdjęcia Edwarda Kłosińskiego. I mimochodem zauważa, że 11 milionów Polaków wciąż mieszka w blokach z wielkiej płyty. Czas upływa, lecz blokowiska zmieniają się powoli. Jakub Demiańczuk
<br<
Seanse są poprzedzone filmem niemym „Les Lunatiques” (2m) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.
23.11 – Seans ze spotkaniem z Filipem Springerem i Justyną Mańkowską poprowadzi Mateusz Demski / MINT Magazine.
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w salach są nienumerowane.
TO WYDARZENIE JUŻ SIĘ ODBYŁO
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
W filmie Janusza Zaorskiego realia Polski przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały pokazane z wyjątkową szczerością i bez uciekania się do metafor, które miałby zmylić cenzurę. Autorska narracja przygotowana przez Filipa Springera spycha polityczne konteksty na drugi plan, za to podkreśla to, co zawsze interesowało go jako autora: znaczenie architektury, jej wpływ na relacje społeczne i prywatne życie bohaterów, konsekwencje podejmowanych przez urbanistów decyzji. A przy okazji Springer przypomina, że jest obserwatorem wyczulonym na detale estetyczne (nie tylko wizualne): „Kolory jak u Niedenthala, tylko tak bardziej w szarość”, zauważa, komentując zdjęcia Edwarda Kłosińskiego. I mimochodem zauważa, że 11 milionów Polaków wciąż mieszka w blokach z wielkiej płyty. Czas upływa, lecz blokowiska zmieniają się powoli. Jakub Demiańczuk
<br<
Seanse są poprzedzone filmem niemym „Les Lunatiques” (2m) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.
23.11 – Seans ze spotkaniem z Filipem Springerem i Justyną Mańkowską poprowadzi Mateusz Demski / MINT Magazine.
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w salach są nienumerowane.
czytaj więcej
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
W filmie Janusza Zaorskiego realia Polski przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały pokazane z wyjątkową szczerością i bez uciekania się do metafor, które miałby zmylić cenzurę. Autorska narracja przygotowana przez Filipa Springera spycha polityczne konteksty na drugi plan, za to podkreśla to, co zawsze interesowało go jako autora: znaczenie architektury, jej wpływ na relacje społeczne i prywatne życie bohaterów, konsekwencje podejmowanych przez urbanistów decyzji. A przy okazji Springer przypomina, że jest obserwatorem wyczulonym na detale estetyczne (nie tylko wizualne): „Kolory jak u Niedenthala, tylko tak bardziej w szarość”, zauważa, komentując zdjęcia Edwarda Kłosińskiego. I mimochodem zauważa, że 11 milionów Polaków wciąż mieszka w blokach z wielkiej płyty. Czas upływa, lecz blokowiska zmieniają się powoli. Jakub Demiańczuk
<br<
Seanse są poprzedzone filmem niemym „Les Lunatiques” (2m) z setu „Włatcy Móch idą do kina” z autorską narracją Bartosza Kędzierskiego.
23.11 – Seans ze spotkaniem z Filipem Springerem i Justyną Mańkowską poprowadzi Mateusz Demski / MINT Magazine.
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w salach są nienumerowane.
TO WYDARZENIE JUŻ SIĘ ODBYŁO
Lokalizacja kina
Dolnośląskie Centrum Filmowe
ul. Piłsudskiego 64a, 50-020 Wrocław