'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Emilia Pérez
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.

Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.

Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.

Gaucho Gaucho - pokaz przedpremierowy
Z dala od zgiełku współczesnego świata, w sercu prowincji Salta, pośród malowniczych górskich krajobrazów, żyje niewielka społeczność argentyńskich kowboi – gauchos. Witajcie w świecie pełnym radości, ciepła, muzyki i wolności!

Nastoletnia Guada, wychowana w tej niezwykłej wspólnocie, ma jedno marzenie – zostać kobietą gauchą. Rozdarta między szkolną codziennością a swobodą życia wśród gauchos, z determinacją dąży do realizacji swojego celu. Wspiera ją w tym jej rodzina, a także inni członkowie społeczności: wszechstronnie utalentowany tancerz Santino, bystry pięciolatek Jony, zafascynowany kulturą gauchos, oraz leciwy Lelo, którego życie wypełniały wino, muzyka i niezliczone przygody.

Wszyscy żyją w zgodzie z własnym rytmem, pielęgnując tradycje, celebrując rytuały i czerpiąc radość z bliskości natury oraz bycia razem. Znaleźli swój prosty przepis na szczęście. Czy uda im się go zachować w świecie, który zmienia się szybciej niż kiedykolwiek?

Twin Peaks: Ogniu krocz ze mną + quiz filmowy - DKF "Centrum"
Laura Palmer ma siedem dni do śmierci. FBI prowadzi śledztwo, ale to nie jest zwykła sprawa – wkraczamy w świat, w którym koszmar wlewa się do rzeczywistości, a tajemnice skrywają się w mrocznych zakamarkach duszy. Gęsta, duszna atmosfera prequela „Twin Peaks”, który wyjaśnia i jednocześnie jeszcze bardziej zaciemnia zagadkę.

Apetyt na więcej. La Cocina
Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes.

Big Lebowski – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF + tematyczne party
Historia Jeffa Lebowskiego (Jeff Bridges), który pada ofiarą fatalnej pomyłki. Dwóch zbirów włamuje się do mieszkania zasiedziałego w latach 70-tych, zblazowanego, bezrobotnego Jeffa Lebowskiego, każącego się nazywać "Koleś" ("The Dude"), w głębokim przekonaniu, że napadają na Jeffa Lebowskiego (David Huddleston), milionera z Pasadeny. Ofiara pomyłki odwiedza bogatego imiennika w celu otrzymania rekompensaty za zniszczony (obsikany przez włamywaczy) dywan. "Koleś" oraz jego kumpel Walter (John Goodman) nie dostają perskiego dywanu, po który przyszli, za to wplątują się w coenowską czarną komedię pomyłek, wymuszeń, moralnego zdegenerowania, fałszerstw, seksu i narkotyków..

Bogini Partenope
Nowy film zdobywcy Oscara PAOLO SORRENTINO, jednego z największych wizjonerów współczesnego kina, twórcy filmów „WIELKIE PIĘKNO”, „ONI”, „TO BYŁA RĘKA BOGA”.
Porywająca wizualnym pięknem i urzekająca nastrojem, oda do życia, miłości, wolności i niepowtarzalnego Neapolu.
Kipiąca zmysłowością opowieść o kobiecie, która świadoma swojej oszałamiającej urody, nad podziw i uwielbienie mężczyzn przedkłada własną wolność i ciekawość świata.
Przyjście na świat małej Partenope jest jak narodziny bogini. Na pięknej wyspie Capri objawia się kobieta idealna, która swą niezwykłą urodą zniewala mężczyzn, jednocześnie wymykając się ich żądzom. Ambitna, ogromnie ciekawa świata, nade wszystko ceni sobie wolność i szukanie własnej drogi przez życie. Od spotkanych na niej mężczyzn, amerykańskiego pisarza, lubieżnego biskupa czy zakochanego w niej do szaleństwa przyjaciela z młodości, uczy się patrzeć na świat pod różnymi kątami. Zanurzona w tętniącym żywiole neapolitańskiej codzienności nigdy nie daje się zdefiniować i ujarzmić.

Czas Apokalipsy (wersja reżyserska) – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
"Czas apokalipsy" to luźna adaptacja klasycznego opowiadania Josepha Conrada "Jądro ciemności", której akcja rozgrywa się w 1969 roku podczas wojny w Wietnamie. Film przedstawia podróż kapitana sił specjalnych (Willarda) przez brutalne strefy walk w Wietnamie. Celem jego tajnej misji jest eliminacja pułkownika Kurtza, który ustanowił bezwzględną dyktaturę. W miarę jak Willard podróżuje przez szaleństwo i absurdy amerykańskiego zaangażowania w wojnę, coraz bardziej pociąga go sama dżungla, jej pierwotna mistyka i ogromna moc...

Dziewczyna z igłą
Film można oglądać w kinie DCF w wersji z audiodeskrypcją za pomocą aplikacji Kino Dostępne (kinodostepne.pl). 

Karoline, młoda pracownica fabryki stara się przetrwać w Kopenhadze tuż po pierwszej wojnie światowej. Gdy zachodzi w ciążę, traci pracę i zostaje pozostawiona sama sobie. Wtedy poznaje Dagmar – charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, pomagającej matkom znaleźć nowe domy dla ich niechcianych dzieci. Nie mając żadnej alternatywy, Karoline podejmuje u Dagmar pracę jako mamka. Kobiety nawiązują niċ porozumienia, jednak świat Karoline rozpada się na kawałki, gdy odkrywa szokująca prawdę o swojej mocodawczyni.

Dzikość serca - DKF "Centrum"
Miłość, przemoc i czysta, nieskrępowana energia – „Dzikość serca” to film jak rockowy koncert na krawędzi piekła. Sailor i Lula uciekają przed światem, który nie chce im pozwolić kochać się na własnych warunkach. Brutalna, ekstrawagancka i groteskowa baśń drogi, która podzieliła Cannes – Złota Palma wręczona wśród braw i gwizdów.

FATEFUL FINDINGS - Najlepsze z Najgorszych
Fatefu Findings" to dzieło, które nie przejmuje się żadnymi regułami kina. Opowiada historię
Dylana, geniusza komputerowego, który po poważnym wypadku samochodowym odkrywa, że
jego życie jest jednym wielkim kłamstwem. Zdradzony przez rząd, zrozpaczony, a zarazem
przepełniony nadnaturalnym talentem do hakowania absolutnie wszystkiego i to bez włączania
komputera, Dylan wpada w paranoję, prowadząc nas przez serię wciągających, ale zupełnie
nielogicznych wydarzeń. Bohater próbuje wyjść z opresji, zdobyć miłość swojego życia, a przy tym walczyć z wieloma, zupełnie niepowiązanymi wątkami. To film pełen dziwnych zwrotów
akcji, niskobudżetowych efektów specjalnych i scen, które nie pozwalają oderwać wzroku od
ekranu ani na sekundę. To nie kino, to doświadczenie – dziwne, niezręczne i absolutnie
hipnotyzujące. Wszystko w tym filmie jest tak nieudolne, że staje się wciągające w sposób, który
tylko Neil Breen potrafi osiągnąć.
Neil Breen, reżyser, scenarzysta i aktor w jednym, to prawdziwy geniusz niezależnego kina
klasy B, który tworzy filmy tak osobliwe, że granica między wizjonerstwem a przypadkiem
przestaje istnieć. "Fateful Findings" to przykład jego wyjątkowego talentu do przełamywania
granic złego kina i jednocześnie ich celebracji. Styl Breena przypomina eksperyment, w którym
żadne konwencje filmowe nie obowiązują, emocje bohaterów są losowe a dialogi brzmią jak
wymyślone przez kogoś, kto nigdy nie słyszał ludzkiej rozmowy. Gra aktorska, choć pełna
entuzjazmu, jest absolutnie niezręczna, a montaż przypomina bardziej przypadkowe wybory niż
zaplanowaną wizję artystyczną. Breen – z niezachwianą wiarą w swój geniusz – tworzy filmy,
które nie tyle aspirują do bycia kinem, co stają się czymś bardziej dziwacznym i
niewytłumaczalnym.
"Fateful Findings" to film, który sprawia, że redefiniujesz swoje pojęcie kina. Każda scena jest
arcydziełem i staje się zaskakująco wciągającą podróżą w świat absurdalnego kina, gdzie
jedyną granicą jest wyobraźnia Breena i jego przekonanie, że wszystko jest możliwe. A przynajmniej w jego głowie.

Flow
Film można oglądać w kinie DCF w wersji z audiodeskrypcją za pomocą aplikacji Kino Dostępne (kinodostepne.pl). 

Kot przyzwyczajony jest do spędzania dni we własnym towarzystwie. Wydreptuje swoje kocie ścieżki i śpi w ulubionych miejscach w domu, który, choć pełny śladów ludzkiej obecności, zdaje się należeć już tylko do niego… Jednak do czasu.

Gdy tajemnicza powódź pochłania znany kotu świat, jedynym schronieniem przed wielką falą staje się stara, drewniana łódź. Szansę na przetrwanie znajdują w niej również inni – kapibara, ptak, lemur i pies – wśród których kocia natura i niezależność są wystawiane na próbę. Dryfując przez mistyczne, zalane wodą krajobrazy, zwierzęta wspólnie mierzą się z grozą żywiołu i coraz to większymi wyzwaniami. Niebezpieczna żegluga powoli zamienia się w symboliczną podróż, w której każdy przechodzi przemianę charakteru i odkrywa w sobie nowe rodzaje wrażliwości. Kibicując tej nietuzinkowej grupie towarzyszy w ich przygodzie, sami stajemy się częścią załogi.

„Flow” jest opowieścią o międzygatunkowej przyjaźni i solidarności, której każdy kadr składa się na porywającą, wizualną odyseję. To ciepła, poruszająca historia zarówno dla starszej, jak i młodszej widowni.

I’m still here - FKS
Rio de Janeiro, początek lat siedemdziesiątych. Brazylia stoi w obliczu zacieśniającej się dyktatury wojskowej. Rodzina Paivas – ojciec Rubens, matka Eunice i ich pięcioro dzieci – mieszka przy plaży, w domu w którym drzwi zawsze są otwarte dla licznych gości. Przyjaciele, pogoda ducha i czułość jaką darzą się członkowie rodziny, to ich subtelny opór wobec ucisku, który wisi nad krajem. Pewnego dnia doświadczają brutalnego i samowolnego aktu aparatu państwowego, który na zawsze zmieni ich życie. Eunice jest zmuszona odkryć siebie na nowo i stworzyć sobie oraz swoim dzieciom nową rzeczywistość do życia.
Trzymająca w napięciu historia tej rodziny, oparta na biograficznej książce Marcelo Rubensa Paivy, pomogła zrekonstruować ważną część ukrytej historii Brazylii.
Ten mocny film jest najnowszym dziełem uznanego filmowca Waltera Sallesa (Dzienniki motocyklowe, W drodze) i ponownie łączy go z nominowaną do Oscara gwiazdą Dworca nadziei Fernandą Montenegro.

Król lew – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Historia Króla Lwa to jedna z najpiękniejszych opowieści w dziejach kina. Po 25 latach od premiery kultowej animacji Jon Favreau ponownie zabiera widzów na afrykańskie sawanny.

Simba jest młodym, prawowitym następcą tronu po swoim ojcu – królu Mufasie. Jednak nie wszyscy mieszkańcy królestwa cieszą się z jego narodzin. Następcą Mufasy był bowiem dotąd jego brat – Skaza, który nie zamierza tak łatwo oddać władzy. Knując spisek i posuwając się do zdrady, doprowadza do tragedii, w wyniku której to jemu przypada w udziale tron. Simba zostaje wygnany, ale pozostając wierny naukom swojego ojca, Mufasy, bierze sobie do serca swoje królewskie przeznaczenie. Z pomocą dwójki nowopoznanych przyjaciół zamierza odzyskać należne dziedzictwo. Wcześniej musi jednak odszukać swoją drogę ku dorosłości.

Las Vegas Parano – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Rok 1971 to w Stanach Zjednoczonych jeden z najbardziej burzliwych politycznie okresów. Dziennikarz sportowy, Raoul (Johnny Depp), wyrusza wraz ze swoim byłym prawnikiem Gonzo (Benicio Del Toro) w podróż do samego serca Ameryki. Okazją jest zlecenie napisania artykułu o wyścigach samochodowych w Nevadzie. Amatorzy przygód zabierają ze sobą odpowiednią ilość alkoholu i środków halucynogennych i ruszają prosto do Las Vegas.

Lśnienie – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Jack Torrance (Jack Nicholson) pracuje jako dozorca hotelu Panorama w górach stanu Kolorado. Pensjonat jest zamknięty na zimę, więc Jack z rodziną są jedynymi mieszkańcami budynku. Kiedy burze śnieżne blokują familię Torrance'ów w hotelu, Danny (Danny Lloyd), syn Jacka, który ma nadprzyrodzone, telepatyczne zdolności odkrywa, że pensjonat jest nawiedzony i duchy powoli doprowadzają jego ojca do obłędu. Kiedy Jack spotyka zjawę pana Grady'ego (Philip Stone), poprzedniego dozorcy hotelu, sytuacja staje się coraz groźniejsza.

Lynch / Oz - DKF "Centrum"
„Nie ma dnia, abym o tym nie myślał” – mówi Lynch o „Czarnoksiężniku z Krainy Oz”. Ten dokument odkrywa obsesyjne nawiązania do klasycznej baśni, które przenikają jego twórczość. Czy David Lynch przez całe życie próbuje wrócić do domu – dokładnie tak, jak Dorotka? Analiza kulturowa, której nie można przegapić.

Maria Callas
Film można oglądać w kinie DCF w wersji z audiodeskrypcją za pomocą aplikacji Kino Dostępne (kinodostepne.pl). 

Nagrodzona Oscarem Angelina Jolie jako Maria Callas – nazywana „primadonną stulecia”, najsłynniejsza i najbardziej uwielbiana śpiewaczka operowa świata. To zahaczający o najważniejsze momenty w życiu diwy film o wielkich miłościach: do mężczyzn, do kariery, do śpiewu.

Podczas swoich ostatnich dni, mieszkająca w Paryżu lat 70-tych XX wieku Maria Callas wyobraża sobie i przeżywa na nowo burzliwą, piękną i tragiczną historię swojego życia. To wspomnienia największej śpiewaczki operowej świata, które pełne są miłosnych uniesień, brawurowych występów, obecności na najbardziej ekskluzywnych salonach i poznawania najwybitniejszych osobistości tamtych czasów. Znajdzie się tu miejsce na historię miłosną z Arystotelesem Onassisem – jednym z najbogatszych ludzi tamtego okresu czy spotkanie z Johnem F. Kennedym. To historia kobiety niezwykle pewnej siebie, ale równocześnie niewyobrażalnie wrażliwej.

Mr. K.
Niezwykle widowiskowa, klaustrofobiczna, fascynująca, nieoczywista wariacja na temat dzieł Franza Kafki. Tytułowy Mr. K to zarazem postać wyjęta z kart powieści przedwcześnie zmarłego pisarza, jak i alter ego jego samego. Zagrany brawurowo przez Crispina Glovera, uosabia wszystkie klasyczne cechy kafkowskiego bohatera: wyobcowanie, uwikłanie w grozę istnienia, walkę z niezrozumiałymi strukturami rządzącymi światem. Całości dopełnia hipnotyzująca, surrealistyczna scenografia. Prawdziwa gratka dla fanów kina i literatury!!!

Podróżujący magik (Crispin Glover) zatrzymuje się na noc w hotelu pełnym niezwykłych gości i w którym dzieją się rzeczy co najmniej dziwne, a z którego, jak się później okazuje, trudno się wydostać.

Nasienie świętej figi
Film można oglądać w kinie DCF w wersji z audiodeskrypcją za pomocą aplikacji Kino Dostępne (kinodostepne.pl). 

Jeden z najważniejszych i najgłośniejszych filmów tegorocznego sezonu nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, oscarowa shortlista, zwycięzca Nagrody Specjalnej Jury oraz bezkonkurencyjnie najlepiej oceniony film festiwalu w Cannes, laureat Nagrody Publiczności na festiwalu San Sebastian oraz zdobywca dziesiątek innych wyróżnień i nagród. Okrzyknięty „absolutnym arcydziełem”, trzymający w napięciu, poruszający i wciągający jak najlepsze filmy Davida Finchera.

Dwie dorastające siostry na co dzień zajmują się szkołą, przyjaciółmi i domowymi obowiązkami. Wszystko się zmienia, gdy ich ojciec niespodziewanie awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie.

Nasienie świętej figi - FKS
Jeden z najważniejszych i najgłośniejszych filmów tegorocznego sezonu nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, oscarowa shortlista, zwycięzca Nagrody Specjalnej Jury oraz bezkonkurencyjnie najlepiej oceniony film festiwalu w Cannes, laureat Nagrody Publiczności na festiwalu San Sebastian oraz zdobywca dziesiątek innych wyróżnień i nagród. Okrzyknięty „absolutnym arcydziełem”, trzymający w napięciu, poruszający i wciągający jak najlepsze filmy Davida Finchera.
Dwie dorastające siostry na co dzień zajmują się szkołą, przyjaciółmi i domowymi obowiązkami. Wszystko się zmienia, gdy ich ojciec niespodziewanie awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie.

Niki
Rok 1952. Niki de Saint Phalle (w tej roli Charlotte Le Bon) wraz z mężem i dwuletnią córką przenoszą się z ogarniętych terrorem makkartyzmu Stanów Zjednoczonych do europejskiej stolicy sztuki – Paryża. Mająca arystokratyczne korzenie kobieta posiada znacznie większe artystyczne aspiracje niż jedynie bycie pięknością na okładkach „Vogue’a”, gdzie pojawiała się w charakterze modelki. Dystans, jaki dzieli ją od rodzinnego domu, początkowo przynosi kobiecie ukojenie. Szybko jednak demony przeszłości dopadają Niki także we Francji, a seria niepokojących retrospekcji z dzieciństwa pozwala zrozumieć, z jaką traumą się mierzy. Bezpiecznym gruntem, ale i sposobem na wyrażenie siebie staje się dla bohaterki jej sztuka. Pozwala także na to, by Niki walczyła o niezależność w świecie społecznych konwenansów i z góry przypisanych ról.

Obcy - 8.pasażer „Nostromo” – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Kosmos. Odległy wszechświat. Grupa siedmiorga członków załogi przebywa w stanie hibernacji. Ich sen przerywa sygnał SOS nadawany z księżyca LV-426. Kapitan Dallas (Tom Skeritt), dowódca statku, zarządza zejście na niezbadany księżyc w ramach akcji ratunkowej. Jeden z członków załogi, niejaki Kane (John Hurt), zostaje zaatakowany przez nieznane stworzenie, które rzuca mu się na twarz i zaciska wokół szyi. Załoga zabiera Kane'a na pokład. Od tej chwili ich podróż przeradza się koszmar. Sygnał SOS nadawany z nieznanego księżyca okazuje się ostrzeżeniem, lecz już za późno... Załoga otrzymuje nowego, niechcianego pasażera, ósmego pasażera.

Od zmierzchu do świtu – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Bracia-mordercy - Seth (Georg Clooney) i Richard Gecko (Quentin Tarantino) - po krwawej eskapadzie po Stanach uciekają policji do Meksyku. Po drodze napotykają się na byłego pastora (Harvey Keitel) wraz z dziećmi i biorą ich jako zakładników. Wspólnie udaje im się przekroczyć granicę. Zmierzają do nocnego klubu Titty Twister (czynnego "od zmierzchu do świtu"), by tam poczekać na przyjaciela Setha - Carlosa (Cheech Marin). Niestety klub okazuje się siedzibą wampirów, z którymi to zmierzyć musi się grupka bohaterów.

Ostatni przystanek. Podróż życia - FKS
Film opowiada historię Toma Harpera (w tej roli wybitny Timothy Spall) – starszego mężczyzny, który wyrusza w pełną emocji podróż przez Wielką Brytanię, aby spełnić obietnicę złożoną zmarłej żonie. Jego trasa wiedzie z John o’Groats w Szkocji do Land’s End w Anglii – dwóch najbardziej oddalonych od siebie punktów kraju. Środek transportu? Wyłącznie komunikacja publiczna. Ale czy rzeczywiście jest to tylko zwykła podróż?

Ostatnia podróż - pokaz przedpremierowy
Wzruszająca opowieść o miłości syna do ojca, to opowieść o akceptacji tego, co nieuniknione.

Filip razem z przyjacielem i współreżyserem filmu Fredrikiem chcą ponownie rozpalić ogień życia w ukochanym ojcu. Realizują pomysł i zabierają go nadmorskiego miasteczka we Francji, w którym spędzali przez lata wakacje. Lars przez lata pracował w liceum jako nauczyciel francuskiego. W 2008 r. przeszedł na emeryturę. Od pewnego czasu coraz gorzej się czuł, prawie nie ruszał się ze swojego ulubionego fotela. Tiina, matka Filipa uważa, iż stracił swoją iskrę życia.

Filip chwyta się złudnego przekonania, że może w jakiś sposób przywrócić Larsowi dawne zdrowie i stan umysłu, jeśli sprowadzi go z powrotem do ukochanej Francji. Pakuje ojca do Renault 4, niegdyś ich rodzinnego samochodu i z Wikingssonem, który staje się głosem rozsądku, na tylnym siedzeniu, wyruszają do Beaulieu-sur-Mer.

W filmie usłyszymy muzykę autorstwa Christiana Olssona oraz piosenki autorstwa ulubieńców Larsa, Jacquesa Brela i Georgesa Brassensa.

Pretty woman – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Bohaterką filmu jest Vivian Ward (Julia Roberts), dziewczyna do towarzystwa, która dopiero co przyjechała do Los Angeles z prowincji. Przypadkowo spotyka bogatego i przystojnego adwokata z Wall Street, Edwarda Lewisa (Richard Gere), którego urzeka jej spontaniczność. Proponuje więc dziewczynie korzystną transakcję: za tydzień spędzony u jego boku dostanie trzy tysiące dolarów.

Przechwycone - Kino Ukraina
Usłysz to, czego nie widać. O czym mówią rosyjscy żołnierze, kiedy dzwonią z frontu do swoich domów? „Przechwycone” to psychologiczny horror, którego groza kryje się poza obrazem.

Najgłośniejszy ukraiński dokument roku, który trzeba zobaczyć w kinie. Nagrodzony m.in. na Berlinale, Krakowskim Festiwalu Filmowym i WATCH DOCS. Mimo, że nie pada w nim ani jeden strzał, nie widać rannych, czołgów ani eksplozji, jego twórcom udało się dotrzeć do istoty tego konfliktu. Długie perfekcyjnie kadrowane ujęcia pokazują księżycowe krajobrazu i wybebeszone wnętrza mieszkań, do których dotarł w 2022 roku „Ruski Mir”. Absurd i bestialstwo wojny odsłaniają sami okupanci: warstwę dźwiękową tworzą wyłącznie przechwycone przez ukraiński wywiad rozmowy rosyjskich żołnierzy, relacjonujących rodzinom swoje wojenne przeżycia. Odważny filmowy eksperyment, w którym dźwięk i obraz wzajemnie wzmacniają swój przekaz, bezlitośnie ujawnia stan rosyjskiego społeczeństwa przeżartego toksyczną propagandą. Takiego filmu o wojnie w Ukrainie jeszcze nie było.

Po seansie spotkanie z Piotrem Kaszuwarą – dziennikarzem oraz korespondentem wojennym.

Przepiękne!
„Przepiękne!” to film, który poruszy serca wszystkich kobiet. Opowiada historie sześciu wyjątkowych bohaterek, z których każda na swój sposób, walczy o swoje szczęście i spełnienie. To opowieść o codziennych wyzwaniach, o marzeniach, które nigdy nie gasną, i o odwadze potrzebnej, by żyć w zgodzie ze sobą.

Magda (Nieradkiewicz), próbuje pogodzić wychowanie dwójki małych dzieci z prowadzeniem domu, a jednocześnie pragnie wrócić do pracy i realizować swoje zawodowe ambicje. Basia (Ścisłowicz), skryta za murem nieufności, za wszelką cenę unika miłości, choć bardzo jej pragnie. Krysia (Śleszyńska), po trzydziestu latach małżeństwa, chce czerpać z życia pełnymi garściami, nawet jeśli jej mąż nie podziela jej entuzjazmu. Agata (Herman), odnosząca sukcesy bizneswoman, nie potrafi odnaleźć nici porozumienia z nastoletnią córką (Bilinka). Julia (Urzędowska) jest gotowa poświęcić wszystko, by przedłużyć swoją karierę w branży, która ceni tylko młodość i urodę. A mała Tosia (Szmidt)? Ona po prostu szuka odpowiedzi na wielkie pytania, które stawia przed nią życie. „Przepiękne!” to film, który bawi, wzrusza i chwyta za serce. Obejrzysz go z zapartym tchem i paczką chusteczek pod ręką.

Queer
Odurzające, hipnotyczne kino o poszukiwaniu raju na ziemi, miłosnym głodzie i erotycznej obsesji. „Queer”, najnowszy film Luki Guadagnino („Tamte dni, tamte noce”, „Jestem miłością”, „Challengers”) teleportuje widzów do świata nieposkromionych pragnień, szamańskich rytuałów i zmysłowej, dzikiej natury. Bohaterami są dwaj Amerykanie: posągowo piękny, młody Gene Allerton (magnetyczny Drew Starkey), i starszy od niego, zmagający się z uzależnieniami i samotnością William Lee (Daniel Craig). „Queer” to druga, równie udana, współpraca Guadagnino ze scenarzystą Justinem Kuritzkesem, autorem scenariusza do „Challengers”.
Daniel Craig, który zasłynął jako Bond, u Guadagnino zagrał najodważniejszą ze swoich dotychczasowych ról. Aktor wydobywa ze swojej postaci zarówno magnetyczny erotyzm, jak i tragiczną śmieszność dojrzałego mężczyzny, który zakochał się jak nastolatek. Razem ze Starkeyem tworzą elektryzujący duet: jeden jest nieuchwytny, chłodny i piękny, drugi – nienasycony, wygłodniały uczucia i trawiony erotyczną gorączką. Bohaterowie, amerykańscy ekspaci, spotykają się w Meksyku lat 40. i rozpoczynają transową podróż, która zawiedzie ich aż do ekwadorskiej dżungli. Ekranizacja kultowej powieści Williama S. Burroughsa wydobywa z literatury cały wizualny przepych i zmysłowe piękno, jednocześnie nie uciekając od przenikliwego politycznego komentarza. Satyra na pruderyjną i pełną hipokryzji Amerykę splata się tu z najintensywniejszym ekranowym romansem ostatnich lat.

Siedem – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Brad Pitt i Morgan Freeman w przerażającym thrillerze psychologicznym jako detektywi tropiący Johna Doe, seryjnego mordercę, który wybiera swe ofiary według siedmiu grzechów głównych. Dokładnie, metodycznie i z groteskowym wręcz artyzmem, zabójca zaplanował każde morderstwo w najdrobniejszych szczegółach. W miarę, jak śledztwo posuwa się naprzód, John Doe cierpliwie czeka na finałową konfrontację, zdecydowany doprowadzić swe mordercze arcydzieło do końca.

Skrzyżowanie
Film można oglądać w kinie DCF w wersji z audiodeskrypcją za pomocą aplikacji Kino Dostępne (kinodostepne.pl). 

Ułożone życie Tadeusza, emerytowanego ordynatora szpitala, zmienia się w mgnieniu oka, kiedy dochodzi do dramatycznego wypadku drogowego. Zamiast spokojnej i dobrze zaplanowanej „złotej jesieni życia” staje on w obliczu sytuacji, która przerasta zarówno jego jak i najbliższe mu osoby. Cień pada na jego małżeństwo, relacje z synem oraz zbliżające się wesele ukochanej wnuczki. Ponadto w życiu Tadeusza pojawi się kobieta, pod której wpływem ten zacznie podejmować zaskakujące decyzje. Z dnia na dzień atmosfera zaczyna się zagęszczać, emocje biorą górę, a przyszłość przestaje być tak pewna jak się wydawało.

Zagubiona autostrada - DKF "Centrum"
Na schodach rezydencji Freda Madisona ktoś zostawia kasety wideo. Na nich – zbrodnia, której nie pamięta. Lynch prowadzi nas przez labirynt tożsamości, zakrzywioną czasoprzestrzeń i mroczne zakątki ludzkiego umysłu. Thriller, łamigłówka, koszmar – film, który się śni, ale nie da się z niego obudzić.

Zbawiciel na sprzedaż - FKS
W 2017 roku podczas aukcji w Christie’s za rekordowe 450 mln USD został sprzedany obraz zatytułowany „Salvator Mundi” („Zbawiciel świata”), przypisywany samemu Leonardo da Vinci. Ale czy to naprawdę dzieło włoskiego geniusza, czy też jedno z największych oszustw w historii sztuki? Twórcy filmu odsłaniają przed nami kulisy rynku sztuki oraz gigantyczny, globalny wpływ pojedynczego obrazu.
Trzymająca w napięciu historia tej rodziny, oparta na biograficznej książce Marcelo Rubensa Paivy, pomogła zrekonstruować ważną część ukrytej historii Brazylii.
Ten mocny film jest najnowszym dziełem uznanego filmowca Waltera Sallesa (Dzienniki motocyklowe, W drodze) i ponownie łączy go z nominowaną do Oscara gwiazdą Dworca nadziei Fernandą Montenegro.

„Historia PRL według Mrożka” – Z dużej sceny na duży ekran
Spektakl jest realizacją niezwykłego pomysłu dramaturgicznego. Scenarzysta i reżyser sztuki Jerzy Jarocki napisał jej tekst, wykorzystując fragmenty dramatów Sławomira Mrożka „Zabawa”, „Emigranci”, „Pieszo”, „Alfa”, „Portret”, jego szkic „Popiół? Diament?”, a także oryginalne pieśni z lat stalinowskich. Po premierze jeden z recenzentów zauważył dowcipnie, że tę sztukę „Jarocki napisał Mrożkowi”.

Sławomir Mrożek
Historia PRL według Mrożka

Opracowanie tekstu i reżyseria: Jerzy Jarocki

Scenografia: Jerzy Juk-Kowarski
Muzyka: Stanisław Radwan
Reżyseria światła: Wojciech Todorow
Realizacja telewizyjna: Dariusz Pawelec

Obsada: Mariusz Bonaszewski (Superiusz, Internowany I, Anatol), Krzysztof Dracz (Nauczyciel, Bartodziej, Komendant), Halina Rasiakówna (Pani, Nauczycielka), Henryk Niebudek (Ojciec), Marek Ryter (Syn, Konferansjer, Internowany II), Kinga Preis (Córka, Uczennica), Miłogost Reczek (Porucznik Zieliński, Internowany V), Ewa Skibińska (Anabella), Paweł Okoński (Drab, Zomowiec II), Bożena Baranowska (Baba), Stanisław Melski (Internowany III), Robert Gonera (Lechu), Andrzej Wilk (Internowany IV, Lambda), Wojciech Ziemiański (Internowany VI), Jan Blecki (Internowany VII), Igor Kujawski (Komendant obozu, Beta), Monika Bolly (Tłumaczka, Uczennica), Rafał Szałajko (Zomowiec II), Monika Szalaty (Uczennica), Ilona Ostrowska (Dziennikarka, Uczennica), Mariusz Drężek (Chłopiec N, Zomowiec X), Jakub Lasota (Chłopiec S., Zomowiec XI), Janusz German (Chłopiec B., Zomowiec XII) oraz Beata Bischof-Tomanek, Marzena Kulczyc, Blanka Mikłaszewska, Iwona Szeloch, Barbara Ugrewicz, Daniel Badura, Bartłomiej Misiuda, Wojciech Smarkala, J. Tomalak, J. Nagłowski, M. Gołębiowski, M. Kot, K. Blacharski, R. Rybacki i M. Iwanaszko

Prapremiera w Teatrze Polskim we Wrocławiu: 18 listopada 1998 roku

Premierowa emisja w TVP: 13 grudnia 1999 roku
Czas: 96 minut, nagranie TVP – Teatr Telewizji

„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.

„Przypadek Klary” – Z dużej sceny na duży ekran
„Przypadek Klary” opowiada historię bezrobotnej dziewczyny, która jest zbyt autentyczna, by potrafiła poddać się banalnym wzorcom życiowym. Na zmianę buntuje się albo wikła w iluzyjne emocje przypadkowych związków. Jest zarazem nieprzystosowana i doskonale odporna, choć to drugie do czasu. Działanie Klary jest spontaniczne, jest więc także nieprzewidywalne i na każdym kroku obnaża pustkę życia dookoła. W spektaklu Miśkiewicza Klara błądzi w sztucznej, telewizyjnej estetyce jak w traumatycznym labiryncie – to prawdziwy człowiek uwięziony w świecie nowoczesnej pop-kultury.

Dea Loher
PRZYPADEK KLARY
Przekład: Jacek St. Buras
Reżyseria: Paweł Miśkiewicz
Scenografia: Barbara Hanicka
Muzyka: GRAMMATIK (Leszek Kaźmierczak, Łukasz Dynowski, Marcin Józwa, Krzysztof Figurski

Obsada: Kinga Preis (Klara), Ewa Skibińska (Irena), Bożena Baranowska (Elżbieta), Mariusz Kiljan (Tomasz), Igor Kujawski (Gotfryd), Wojciech Ziemiański (Georg), Thong Nguyen-Van (Chińczyk), Marian Czerski (Nieznajomy), Czesława Dąbrowska (Nieznajoma)

Prapremiera polska w Teatrze Polskim we Wrocławiu 30 listopada 2001 roku.

Bezpośrednia transmisja z Teatru Polskiego we Wrocławiu dla TVP Kultura 24 kwietnia 2007 roku, czas 101 minut.

„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.

„Trans-Atlantyk” – z dużej sceny na duży ekran
Trans-Atlantyk Gombrowicza to fascynująca opowieść o Polsce i Polakach. Pokazuje, że wolność społeczeństw i narodów jest funkcją wolności pojedynczego człowieka, jego siły charakteru i niezależności. I taki jest sens wyzwolonej, młodzieńczej „Synczyzny” Gombrowicza, buntu samotnego ludzkiego „ja”, które w samym sobie znajduje ostateczną intencję moralną, w walce przeciwko fałszywym mitologiom.

Przeniesienie na ekran pamiętnego spektaklu teatralnego w reżyserii Eugeniusza Korina (premiera 2 kwietnia 1982 r) jest specjalną realizacją Ośrodka TVP we Wrocławiu, w której posłużono się odmiennymi środkami, wykorzystując jako miejsce akcji także przestrzeń pozasceniczną. Główną rolę gra Jerzy Schejbal.

Adaptacja i reżyseria: Eugeniusz Korin
Scenografia: Michał Jędrzejewski i Wojciech Jankowiak
Kostiumy: Danuta Schejbal-Klimowska
Muzyka: Zbigniew Karnecki
Plastyka ruchu: Zbigniew Papis
Realizacja telewizyjna: Cezary Łagiewski
Zdjęcia: Wojciech Rawecki

Obsada:
Jerzy Schejbal – Witold
Iga Mayr – Gonzalo
Igor Przegrodzki – Poseł
Piotr Kurowski – Major
Bogusław Danielewski – Baron
Ferdynand Matysik – Pyckal
Andrzej Wojaczek – Ciumkała
Tadeusz Szymków – Radca
Paweł Okoński – Ciecisz
Zygmunt Bielawski – Rachmistrz
Zdzisław Sośnierz – Maestro
Jerzy Racina – Garcyja
Marek Feliksiak – Horacjo
Jadwiga Skupnik – Właścicielka
oraz Janusz Andrzejewski, Łucja Burzyńska, Ludmiła Dąbrowska-Kuziemska, Jacek Deleżyński, Ewa Kamas, Eliasz Kuziemski, Grażyna Krukówna, Henryk Niebudek, Halina Piechowska, Wanda Sikora, Zbigniew Waleryś, Leszek Wronka, Aleksander Wysocki,
Janina Zakrzewska i Jadwiga Ziemiańska
Premiera w Teatrze Polskim 15 kwietnia 1982 roku
Premiera emisji w TVP 25 maja 1984 roku
Czas: 145 minut, Nagranie TVP – Teatr Telewizji

„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.

„Złowiony – rekonstrukcje” – Z dużej sceny na duży ekran
Prapremiera „Złowionego”, dopełnionego innym poematem Tadeusza Różewicza „Et in Arkadia ego”, odbyła się 11 maja 1993 roku i była wydarzeniem artystycznym. Po pożarze Teatru Polskiego Grzegorzewski odwrócił plany – tak jakby chciał odwrócić nieodwracalne. Widzowie zasiedlili na scenie, a wypalone ruiny widowni teatru stanowiły plastyczną metaforę rozwijającą motyw opowieści o życiu i śmierci, o tworzeniu i niemożliwości tworzenia, o nieustannym odradzaniu się sztuki w umierającym świecie…
Po pokazie odbędzie się spotkanie poświęcone Jerzemu Grzegorzewskiemu, w którym weźmie udział Maryla Zielińska – autorka książki „To. Biografia Jerzego Grzegorzewskiego”. Spotkanie poprowadzi Michał Zdunik.

Pokaz i zapis dla TVP 25 lutego 1994 roku w spalonym Teatrze Polskim.
Premiera i zapis dla TVP 25 marca 1994 roku, czas 31 minut.

Udział biorą:
Olgierd Łukaszewicz (gościnnie), Danuta Balicka, Elżbieta Czaplińska, Ewa Kamas, Mirosława Lombardo, Iga Mayr, Krzysztof Bauman, Adam Cywka, Krzysztof Dracz, Marek Feliksiak, Waldemar Głuchowski, Robert Gonera, Konrad Imiela (PWST), Bogusław Kierc, Wojciech Kościelniak, Andrzej Mrozek, Henryk Niebudek, Igor Przegrodzki, Miłogost Reczek, Tadeusz Szymków, Andrzej Wojaczek, Wojciech Ziemiański oraz Piotr Łykowski (kontrtenor). Zespół muzyczny: Stanisław Czermak – skrzypce, Bronisław Grodzicki – trąbka, Tomasz Stocki – skrzypce, Jacek Węgrzynowski – kontrabas.

„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.

Skip to content