Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

„Historia PRL według Mrożka” – Z dużej sceny na duży ekran
Spektakl jest realizacją niezwykłego pomysłu dramaturgicznego. Scenarzysta i reżyser sztuki Jerzy Jarocki napisał jej tekst, wykorzystując fragmenty dramatów Sławomira Mrożka „Zabawa”, „Emigranci”, „Pieszo”, „Alfa”, „Portret”, jego szkic „Popiół? Diament?”, a także oryginalne pieśni z lat stalinowskich. Po premierze jeden z recenzentów zauważył dowcipnie, że tę sztukę „Jarocki napisał Mrożkowi”.
Sławomir Mrożek
Historia PRL według Mrożka
Opracowanie tekstu i reżyseria: Jerzy Jarocki
Scenografia: Jerzy Juk-Kowarski
Muzyka: Stanisław Radwan
Reżyseria światła: Wojciech Todorow
Realizacja telewizyjna: Dariusz Pawelec
Obsada: Mariusz Bonaszewski (Superiusz, Internowany I, Anatol), Krzysztof Dracz (Nauczyciel, Bartodziej, Komendant), Halina Rasiakówna (Pani, Nauczycielka), Henryk Niebudek (Ojciec), Marek Ryter (Syn, Konferansjer, Internowany II), Kinga Preis (Córka, Uczennica), Miłogost Reczek (Porucznik Zieliński, Internowany V), Ewa Skibińska (Anabella), Paweł Okoński (Drab, Zomowiec II), Bożena Baranowska (Baba), Stanisław Melski (Internowany III), Robert Gonera (Lechu), Andrzej Wilk (Internowany IV, Lambda), Wojciech Ziemiański (Internowany VI), Jan Blecki (Internowany VII), Igor Kujawski (Komendant obozu, Beta), Monika Bolly (Tłumaczka, Uczennica), Rafał Szałajko (Zomowiec II), Monika Szalaty (Uczennica), Ilona Ostrowska (Dziennikarka, Uczennica), Mariusz Drężek (Chłopiec N, Zomowiec X), Jakub Lasota (Chłopiec S., Zomowiec XI), Janusz German (Chłopiec B., Zomowiec XII) oraz Beata Bischof-Tomanek, Marzena Kulczyc, Blanka Mikłaszewska, Iwona Szeloch, Barbara Ugrewicz, Daniel Badura, Bartłomiej Misiuda, Wojciech Smarkala, J. Tomalak, J. Nagłowski, M. Gołębiowski, M. Kot, K. Blacharski, R. Rybacki i M. Iwanaszko
Prapremiera w Teatrze Polskim we Wrocławiu: 18 listopada 1998 roku
Premierowa emisja w TVP: 13 grudnia 1999 roku
Czas: 96 minut, nagranie TVP – Teatr Telewizji
„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.
Sławomir Mrożek
Historia PRL według Mrożka
Opracowanie tekstu i reżyseria: Jerzy Jarocki
Scenografia: Jerzy Juk-Kowarski
Muzyka: Stanisław Radwan
Reżyseria światła: Wojciech Todorow
Realizacja telewizyjna: Dariusz Pawelec
Obsada: Mariusz Bonaszewski (Superiusz, Internowany I, Anatol), Krzysztof Dracz (Nauczyciel, Bartodziej, Komendant), Halina Rasiakówna (Pani, Nauczycielka), Henryk Niebudek (Ojciec), Marek Ryter (Syn, Konferansjer, Internowany II), Kinga Preis (Córka, Uczennica), Miłogost Reczek (Porucznik Zieliński, Internowany V), Ewa Skibińska (Anabella), Paweł Okoński (Drab, Zomowiec II), Bożena Baranowska (Baba), Stanisław Melski (Internowany III), Robert Gonera (Lechu), Andrzej Wilk (Internowany IV, Lambda), Wojciech Ziemiański (Internowany VI), Jan Blecki (Internowany VII), Igor Kujawski (Komendant obozu, Beta), Monika Bolly (Tłumaczka, Uczennica), Rafał Szałajko (Zomowiec II), Monika Szalaty (Uczennica), Ilona Ostrowska (Dziennikarka, Uczennica), Mariusz Drężek (Chłopiec N, Zomowiec X), Jakub Lasota (Chłopiec S., Zomowiec XI), Janusz German (Chłopiec B., Zomowiec XII) oraz Beata Bischof-Tomanek, Marzena Kulczyc, Blanka Mikłaszewska, Iwona Szeloch, Barbara Ugrewicz, Daniel Badura, Bartłomiej Misiuda, Wojciech Smarkala, J. Tomalak, J. Nagłowski, M. Gołębiowski, M. Kot, K. Blacharski, R. Rybacki i M. Iwanaszko
Prapremiera w Teatrze Polskim we Wrocławiu: 18 listopada 1998 roku
Premierowa emisja w TVP: 13 grudnia 1999 roku
Czas: 96 minut, nagranie TVP – Teatr Telewizji
„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.

„Przypadek Klary” – Z dużej sceny na duży ekran
„Przypadek Klary” opowiada historię bezrobotnej dziewczyny, która jest zbyt autentyczna, by potrafiła poddać się banalnym wzorcom życiowym. Na zmianę buntuje się albo wikła w iluzyjne emocje przypadkowych związków. Jest zarazem nieprzystosowana i doskonale odporna, choć to drugie do czasu. Działanie Klary jest spontaniczne, jest więc także nieprzewidywalne i na każdym kroku obnaża pustkę życia dookoła. W spektaklu Miśkiewicza Klara błądzi w sztucznej, telewizyjnej estetyce jak w traumatycznym labiryncie – to prawdziwy człowiek uwięziony w świecie nowoczesnej pop-kultury.
Dea Loher
PRZYPADEK KLARY
Przekład: Jacek St. Buras
Reżyseria: Paweł Miśkiewicz
Scenografia: Barbara Hanicka
Muzyka: GRAMMATIK (Leszek Kaźmierczak, Łukasz Dynowski, Marcin Józwa, Krzysztof Figurski
Obsada: Kinga Preis (Klara), Ewa Skibińska (Irena), Bożena Baranowska (Elżbieta), Mariusz Kiljan (Tomasz), Igor Kujawski (Gotfryd), Wojciech Ziemiański (Georg), Thong Nguyen-Van (Chińczyk), Marian Czerski (Nieznajomy), Czesława Dąbrowska (Nieznajoma)
Prapremiera polska w Teatrze Polskim we Wrocławiu 30 listopada 2001 roku.
Bezpośrednia transmisja z Teatru Polskiego we Wrocławiu dla TVP Kultura 24 kwietnia 2007 roku, czas 101 minut.
„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.
Dea Loher
PRZYPADEK KLARY
Przekład: Jacek St. Buras
Reżyseria: Paweł Miśkiewicz
Scenografia: Barbara Hanicka
Muzyka: GRAMMATIK (Leszek Kaźmierczak, Łukasz Dynowski, Marcin Józwa, Krzysztof Figurski
Obsada: Kinga Preis (Klara), Ewa Skibińska (Irena), Bożena Baranowska (Elżbieta), Mariusz Kiljan (Tomasz), Igor Kujawski (Gotfryd), Wojciech Ziemiański (Georg), Thong Nguyen-Van (Chińczyk), Marian Czerski (Nieznajomy), Czesława Dąbrowska (Nieznajoma)
Prapremiera polska w Teatrze Polskim we Wrocławiu 30 listopada 2001 roku.
Bezpośrednia transmisja z Teatru Polskiego we Wrocławiu dla TVP Kultura 24 kwietnia 2007 roku, czas 101 minut.
„Z dużej sceny na duży ekran” to cykl powstały we współpracy z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Opowiedziana na dużym ekranie podróż przez najciekawsze przedstawienia Teatru Polskiego we Wrocławiu ostatnich dekad. Głośne realizacje Jerzego Grzegorzewskiego, Eugeniusza Korina, Pawła Miśkiewicza czy Jerzego Jarockiego. Każdorazowo projekcje będą poprzedzone krótkim wprowadzeniem, a po seansach będą odbywać się spotkania z twórcami poszczególnych spektakli.

Caravaggio: Na tropie arcydzieła
„Caravaggio: Na tropie arcydzieła” to trzymający w napięciu dokumentalny thriller o sztuce, obsesji i pościgu za arcydziełem. W centrum jego akcji znajduje się historia o cudownie odnalezionym dziele Caravaggia „Ecce Homo”.
W kwietniu 2021 roku dom aukcyjny Ansorena w Madrycie wystawił obraz zatytułowany „Ecce Homo” z ceną wywoławczą 1500 euro. Autor dzieła pozostawał nieznany – do czasu. W ciągu kilkunastu godzin eksperci z Hiszpanii i Włoch rozpoznali w nim zaginione dzieło Caravaggia, mistrza baroku. Obraz został natychmiast wycofany z aukcji, a eksperci, marszandzi i kolekcjonerzy ruszyli do gry, oferując zawrotne sumy. Jednak wkrótce pojawiły się również głosy kwestionujące autentyczność obrazu i uczciwość rzeczoznawców. Jak poznać prawdę, gdy w grę wchodzą duże pieniądze?
Zrealizowany z napięciem godnym kina sensacyjnego dokument Álvaro Longorii (producent filmu „Wszyscy wiedzą”) odsłania kulisy rynku sztuki, potęgi przypadku i fascynujących losów arcydzieł, które znikają i powracają jak duchy przeszłości. Jednocześnie zapoznaje widza z niezwykłym warsztatem i twórczością Caravaggia. Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610), wielki reformator malarstwa europejskiego, jest jedną z najbardziej tajemniczych i fascynujących postaci historii sztuki. Był bezkompromisowy zarówno w podejściu do sztuki, jak i życia. Zerwanie z idealizowaniem formy na rzecz naturalizmu i dramatyzmu, posługiwanie się mocnym światłocieniem, kontrastami barwnymi czy zbliżeniami oburzało zwolenników klasycznego stylu, jednocześnie inspirując młodych artystów z całej Europy. Ogromne zainteresowanie, jakim cieszy się do dziś, wynika nie tylko z jego przełomowej techniki, ale także burzliwego i obfitującego w skandale życia. Skazano go na śmierć za zabójstwo, aresztowano i osadzono w więzieniu za udział w pobiciu, sam też przeżył zamach na swoje życie z rąk nieustalonego sprawcy.
„Caravaggio: Na tropie arcydzieła” to gratka nie tylko dla fanów malarstwa barokowego, osób zainteresowanych kulisami działania rynku sztuki, ale także dla tych, którzy lubią soczyste kryminały o obrazach lub ich podróbkach, jak „Plan prawie doskonały”, „Koneser”, czy „Vinci”. Ten dokument ogląda się jak dobry thriller!
W kwietniu 2021 roku dom aukcyjny Ansorena w Madrycie wystawił obraz zatytułowany „Ecce Homo” z ceną wywoławczą 1500 euro. Autor dzieła pozostawał nieznany – do czasu. W ciągu kilkunastu godzin eksperci z Hiszpanii i Włoch rozpoznali w nim zaginione dzieło Caravaggia, mistrza baroku. Obraz został natychmiast wycofany z aukcji, a eksperci, marszandzi i kolekcjonerzy ruszyli do gry, oferując zawrotne sumy. Jednak wkrótce pojawiły się również głosy kwestionujące autentyczność obrazu i uczciwość rzeczoznawców. Jak poznać prawdę, gdy w grę wchodzą duże pieniądze?
Zrealizowany z napięciem godnym kina sensacyjnego dokument Álvaro Longorii (producent filmu „Wszyscy wiedzą”) odsłania kulisy rynku sztuki, potęgi przypadku i fascynujących losów arcydzieł, które znikają i powracają jak duchy przeszłości. Jednocześnie zapoznaje widza z niezwykłym warsztatem i twórczością Caravaggia. Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610), wielki reformator malarstwa europejskiego, jest jedną z najbardziej tajemniczych i fascynujących postaci historii sztuki. Był bezkompromisowy zarówno w podejściu do sztuki, jak i życia. Zerwanie z idealizowaniem formy na rzecz naturalizmu i dramatyzmu, posługiwanie się mocnym światłocieniem, kontrastami barwnymi czy zbliżeniami oburzało zwolenników klasycznego stylu, jednocześnie inspirując młodych artystów z całej Europy. Ogromne zainteresowanie, jakim cieszy się do dziś, wynika nie tylko z jego przełomowej techniki, ale także burzliwego i obfitującego w skandale życia. Skazano go na śmierć za zabójstwo, aresztowano i osadzono w więzieniu za udział w pobiciu, sam też przeżył zamach na swoje życie z rąk nieustalonego sprawcy.
„Caravaggio: Na tropie arcydzieła” to gratka nie tylko dla fanów malarstwa barokowego, osób zainteresowanych kulisami działania rynku sztuki, ale także dla tych, którzy lubią soczyste kryminały o obrazach lub ich podróbkach, jak „Plan prawie doskonały”, „Koneser”, czy „Vinci”. Ten dokument ogląda się jak dobry thriller!

Chopin, Chopin! – dolnośląska premiera i spotkanie
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak odkrywa, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
Po pokazie filmu koprodukowanego przez Dolnośląskie Centrum Filmowe zapraszamy na spotkanie z reżyserem, Michałem Kwiecińskim i odtwórcą głównej roli, Erykiem Kulmem.
Po pokazie filmu koprodukowanego przez Dolnośląskie Centrum Filmowe zapraszamy na spotkanie z reżyserem, Michałem Kwiecińskim i odtwórcą głównej roli, Erykiem Kulmem.

Chopin, Chopin! – FKS
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Komponuje arcydzieła, także na zamówienie. Ze względu na zobowiązania finansowe udziela lekcji gry na fortepianie. Przyjaciele go podziwiają, a kobiety pragną.

Czas Apokalipsy (wersja reżyserska) – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
"Czas apokalipsy" to luźna adaptacja klasycznego opowiadania Josepha Conrada "Jądro ciemności", której akcja rozgrywa się w 1969 roku podczas wojny w Wietnamie. Film przedstawia podróż kapitana sił specjalnych (Willarda) przez brutalne strefy walk w Wietnamie. Celem jego tajnej misji jest eliminacja pułkownika Kurtza, który ustanowił bezwzględną dyktaturę. W miarę jak Willard podróżuje przez szaleństwo i absurdy amerykańskiego zaangażowania w wojnę, coraz bardziej pociąga go sama dżungla, jej pierwotna mistyka i ogromna moc...

Droga do Vermiglio
W ciągu czterech pór roku natura kończy swój cykl. Dziewczyna może stać się kobietą. Brzuch może się zaokrąglić, by dać nowe życie. Można zgubić ścieżkę, która prowadziła bezpiecznie do domu, można żeglować po morzach ku nieznanym lądom. W ciągu czterech pór roku można umrzeć i narodzić się na nowo. Jest rok 1944. W niewielkiej, górskiej wiosce Vermiglio, wojna wydaje się odległa, lecz jej obecność przenika każdy dzień. Nagłe pojawienie się Pietra, dezertera uciekającego przed frontem, zakłóca dynamikę żyjącej tam rodziny lokalnego nauczyciela i odmienia jej członków na zawsze.

Droga do Vermiglio – FKS
W ciągu czterech pór roku natura kończy swój cykl. Dziewczyna może stać się kobietą. Brzuch może się zaokrąglić, by dać nowe życie. Można zgubić ścieżkę, która prowadziła bezpiecznie do domu, można żeglować po morzach ku nieznanym lądom. W ciągu czterech pór roku można umrzeć i narodzić się na nowo. Jest rok 1944. W niewielkiej, górskiej wiosce Vermiglio, wojna wydaje się odległa, lecz jej obecność przenika każdy dzień. Nagłe pojawienie się Pietra, dezertera uciekającego przed frontem, zakłóca dynamikę żyjącej tam rodziny lokalnego nauczyciela i odmienia jej członków na zawsze.

Festiwal Korelacje: „Chudy i inni” z autorską narracją Artura Andrusa
Festiwal Korelacje: „Chudy i inni” z autorską narracją Artura Andrusa
Dramat obyczajowy | Od lat 16 | 91 minut
Reż. Henryk Kluba, Polska 1966
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
Połowa lat sześćdziesiątych. Trwa budowa zapory wodnej w Solinie. Spartańskie warunki, trudności z zaopatrzeniem, błoto, pustka dookoła. Grupa mężczyzn zatrudniona do pracy mimo początkowej niechęci zaczyna nawiązywać przyjacielskie relacje. A gdy na budowie dochodzi do tragedii – a przynajmniej oni są przekonani, że miał miejsce wypadek – postanawiają ukryć sprawcę przed władzami. Debiut fabularny Henryka Kluby był z jednej strony chwalony za realizm i świetne role, z drugiej – wypominano mu zbytnie przywiązanie do tzw. „Produkcyjniaków” z propagandowym przesłaniem. Kluba nie ukrywał swoich inspiracji, ale twierdził przy tym, że „Chudy i inni” to produkcyjniak uszlachetniony. Autorska narracja Artura Andrusa, choć często przypomina o realiach życia i pracy na peerelowskiej prowincji, wydobywa jednak z filmu Kluby to, co dziś wydaje się ważniejsze: szorstką, a zarazem dyskretnie podszytą ironią balladę o męskiej przyjaźni i rywalizacji. Komentując „Chudego…” Andrus bywa uszczypliwy, lecz nie ukrywa swojej fascynacji światem pokazanym na ekranie. Jego spojrzenie na dawno minioną rzeczywistość jest dowcipne a przy tym refleksyjne, chwilami nawet smutne.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Dramat obyczajowy | Od lat 16 | 91 minut
Reż. Henryk Kluba, Polska 1966
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
Połowa lat sześćdziesiątych. Trwa budowa zapory wodnej w Solinie. Spartańskie warunki, trudności z zaopatrzeniem, błoto, pustka dookoła. Grupa mężczyzn zatrudniona do pracy mimo początkowej niechęci zaczyna nawiązywać przyjacielskie relacje. A gdy na budowie dochodzi do tragedii – a przynajmniej oni są przekonani, że miał miejsce wypadek – postanawiają ukryć sprawcę przed władzami. Debiut fabularny Henryka Kluby był z jednej strony chwalony za realizm i świetne role, z drugiej – wypominano mu zbytnie przywiązanie do tzw. „Produkcyjniaków” z propagandowym przesłaniem. Kluba nie ukrywał swoich inspiracji, ale twierdził przy tym, że „Chudy i inni” to produkcyjniak uszlachetniony. Autorska narracja Artura Andrusa, choć często przypomina o realiach życia i pracy na peerelowskiej prowincji, wydobywa jednak z filmu Kluby to, co dziś wydaje się ważniejsze: szorstką, a zarazem dyskretnie podszytą ironią balladę o męskiej przyjaźni i rywalizacji. Komentując „Chudego…” Andrus bywa uszczypliwy, lecz nie ukrywa swojej fascynacji światem pokazanym na ekranie. Jego spojrzenie na dawno minioną rzeczywistość jest dowcipne a przy tym refleksyjne, chwilami nawet smutne.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Dług” z autorską narracją Michała Witkowskiego
Reż. Krzysztof Krauze, Polska 1999
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
To była jedna z najgłośniejszych spraw kryminalnych lat dziewięćdziesiątych: dwóch drobnych przedsiębiorców, nie mogąc uwolnić się od nieuczciwego i brutalnego ściągacza długów, w akcie desperacji zdecydowało się zabić swojego prześladowcę. Krzysztofa Krauzego ponura historia (imiona jej bohaterów i niektóre szczegóły zmieniono w scenariuszu) zainspirowała jednak nie do nakręcenia filmu sensacyjnego, lecz do bardzo krytycznego spojrzenia na potransformacyjną Polskę, w której ludzie zostali pozostawieni sami sobie z finansowymi, prawnymi i życiowymi problemami.
Autorska narracja Michała Witkowskiego jeszcze bardziej podkreśla gorzką wymowę „Długu”. Przypomina, że ostatnia dekada ubiegłego wieku była nad Wisłą raczej okresem trosk, napięć i szarości. „Nie znam filmu, w który te lata odbiłyby się równie mocno”, podkreśla autor „Lubiewa” już na wstępie seansu. Przygląda się nie tylko moralnym rozterkom i konsekwencjom decyzji bohaterów filmu, lecz także scenograficznym i wizualnym detalom. Oglądany dzisiaj „Dług”, zanurzony w błotnistych szarościach zimy, przywraca widzom Polskę, o której chcielibyśmy zapomnieć.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w salach są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
To była jedna z najgłośniejszych spraw kryminalnych lat dziewięćdziesiątych: dwóch drobnych przedsiębiorców, nie mogąc uwolnić się od nieuczciwego i brutalnego ściągacza długów, w akcie desperacji zdecydowało się zabić swojego prześladowcę. Krzysztofa Krauzego ponura historia (imiona jej bohaterów i niektóre szczegóły zmieniono w scenariuszu) zainspirowała jednak nie do nakręcenia filmu sensacyjnego, lecz do bardzo krytycznego spojrzenia na potransformacyjną Polskę, w której ludzie zostali pozostawieni sami sobie z finansowymi, prawnymi i życiowymi problemami.
Autorska narracja Michała Witkowskiego jeszcze bardziej podkreśla gorzką wymowę „Długu”. Przypomina, że ostatnia dekada ubiegłego wieku była nad Wisłą raczej okresem trosk, napięć i szarości. „Nie znam filmu, w który te lata odbiłyby się równie mocno”, podkreśla autor „Lubiewa” już na wstępie seansu. Przygląda się nie tylko moralnym rozterkom i konsekwencjom decyzji bohaterów filmu, lecz także scenograficznym i wizualnym detalom. Oglądany dzisiaj „Dług”, zanurzony w błotnistych szarościach zimy, przywraca widzom Polskę, o której chcielibyśmy zapomnieć.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w salach są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Klątwa Doliny Węży” z autorską narracją Łony - Gala Otwarcia
Reż. Marek Piestrak, Polska 1987
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Łony (Adama Zielińskiego). Jak sam mówi: „To najbardziej strzelisty akt kina przygodowego z krajów demokracji ludowej”.
Pogranicze laotańsko-wietnamskie, listopad 1954. Na skraju dżungli ląduje ostrzelany przez partyzantów helikopter. Pilot Bernard Traven, poszukując wody, trafia do buddyjskiej świątyni, skąd rabuje drogocenną szkatułkę. Mnich rzuca klątwę… Sorbona, trzydzieści lat później. Wykład prowadzi Jan Tarnas, specjalista od starych tajskich rękopisów. Nieoczekiwanie pojawia się Traven, prosząc profesora o rozszyfrowanie manuskryptu z tajskiej szkatuły. Podczas jego rozcinania w laboratorium nieoczekiwanie gaśnie światło i pojawiają się węże.
Seanse są poprzedzone animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Ted Wiggin „MIMT” z autorską narracją Darii ze Śląska.
Seans poprzedzi gala otwarcia festiwalu.
Spotkanie po seansie: Łona, Marek Piestrak, Piotr Krzykwa, Robert Więckowski (prowadzący). Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Łony (Adama Zielińskiego). Jak sam mówi: „To najbardziej strzelisty akt kina przygodowego z krajów demokracji ludowej”.
Pogranicze laotańsko-wietnamskie, listopad 1954. Na skraju dżungli ląduje ostrzelany przez partyzantów helikopter. Pilot Bernard Traven, poszukując wody, trafia do buddyjskiej świątyni, skąd rabuje drogocenną szkatułkę. Mnich rzuca klątwę… Sorbona, trzydzieści lat później. Wykład prowadzi Jan Tarnas, specjalista od starych tajskich rękopisów. Nieoczekiwanie pojawia się Traven, prosząc profesora o rozszyfrowanie manuskryptu z tajskiej szkatuły. Podczas jego rozcinania w laboratorium nieoczekiwanie gaśnie światło i pojawiają się węże.
Seanse są poprzedzone animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Ted Wiggin „MIMT” z autorską narracją Darii ze Śląska.
Seans poprzedzi gala otwarcia festiwalu.
Spotkanie po seansie: Łona, Marek Piestrak, Piotr Krzykwa, Robert Więckowski (prowadzący). Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Klątwa Doliny Węży” z autorską narracją Łony”
Przygodowy, Horror, Sci-Fi | Od lat 16 | 104 minuty
Reż. Marek Piestrak, Polska 1987
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Łony (Adama Zielińskiego). Jak sam mówi: „To najbardziej strzelisty akt kina przygodowego z krajów demokracji ludowej”.
Pogranicze laotańsko-wietnamskie, listopad 1954. Na skraju dżungli ląduje ostrzelany przez partyzantów helikopter. Pilot Bernard Traven, poszukując wody, trafia do buddyjskiej świątyni, skąd rabuje drogocenną szkatułkę. Mnich rzuca klątwę… Sorbona, trzydzieści lat później. Wykład prowadzi Jan Tarnas, specjalista od starych tajskich rękopisów. Nieoczekiwanie pojawia się Traven, prosząc profesora o rozszyfrowanie manuskryptu z tajskiej szkatuły. Podczas jego rozcinania w laboratorium nieoczekiwanie gaśnie światło i pojawiają się węże.
Seanse są poprzedzone animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Ted Wiggin „MIMT” z autorską narracją Darii ze Śląska.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Reż. Marek Piestrak, Polska 1987
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Łony (Adama Zielińskiego). Jak sam mówi: „To najbardziej strzelisty akt kina przygodowego z krajów demokracji ludowej”.
Pogranicze laotańsko-wietnamskie, listopad 1954. Na skraju dżungli ląduje ostrzelany przez partyzantów helikopter. Pilot Bernard Traven, poszukując wody, trafia do buddyjskiej świątyni, skąd rabuje drogocenną szkatułkę. Mnich rzuca klątwę… Sorbona, trzydzieści lat później. Wykład prowadzi Jan Tarnas, specjalista od starych tajskich rękopisów. Nieoczekiwanie pojawia się Traven, prosząc profesora o rozszyfrowanie manuskryptu z tajskiej szkatuły. Podczas jego rozcinania w laboratorium nieoczekiwanie gaśnie światło i pojawiają się węże.
Seanse są poprzedzone animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Ted Wiggin „MIMT” z autorską narracją Darii ze Śląska.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Porno” z autorską narracją Bartka Kędzierskiego
Reż. Marek Koterski, Polska 1989
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Bartka Kędzierskiego. Film opowiedzą Czesio, Marcel i Pułkownik – bohaterowie serialu „Włatcy Móch”.
W czasie bezsennej nocy mężczyzna wspomina swoje żałosne przygody miłosne. Dwanaście kobiet, od pierwszej licealnej miłości po zdrady małżeńskie. Dopiero w finale dowiadujemy się, która z nich została jego żoną.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Sabrina Ratté „Inscape” z autorską narracją Tomka Tryzny.
Spotkanie po seansie: Bartek Kędzierski, Krzysztof Grębski
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje Festiwal Korelacje: „Porno” z autorską narracją Bartka Kędzierskiego
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Bartka Kędzierskiego. Film opowiedzą Czesio, Marcel i Pułkownik – bohaterowie serialu „Włatcy Móch”.
W czasie bezsennej nocy mężczyzna wspomina swoje żałosne przygody miłosne. Dwanaście kobiet, od pierwszej licealnej miłości po zdrady małżeńskie. Dopiero w finale dowiadujemy się, która z nich została jego żoną.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Sabrina Ratté „Inscape” z autorską narracją Tomka Tryzny.
Spotkanie po seansie: Bartek Kędzierski, Krzysztof Grębski
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje Festiwal Korelacje: „Porno” z autorską narracją Bartka Kędzierskiego

Festiwal Korelacje: „Rejs” z autorską narracją Matyldy Damięckiej
Reż. Marek Piwowski, Polska 1970
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Matyldy Damięckiej.
Zwykła wycieczka po Wiśle zamienia się w szopkę ku czci kapitana. Obywatele nie potrafią już odpoczywać prywatnie i bez programu. Kaowiec nie grzeszy inteligencją, a mimo to mnożą się pomysły: święto kapitana, bal maskowy, quiz z wiedzy ogólnej, zbiorowa gimnastyka, gra w salonowca. Film był debiutem fabularnym Marka Piwowskiego, który w latach 60. zasłynął znakomitymi filmami dokumentalnymi ukazującymi w krzywym zwierciadle realia naszej małej stabilizacji. W przypadku „Rejsu” trudno utożsamić film jedynie z nazwiskiem reżysera, bowiem na planie panowała atmosfera improwizacji i wiele twórczego wkładu wnieśli współpracownicy i goście.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA
KINOMURAL 2025 – Esstro9 „Fragments of Complex Idealism” z autorską narracją Jakuba Jana Bryndala.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Matyldy Damięckiej.
Zwykła wycieczka po Wiśle zamienia się w szopkę ku czci kapitana. Obywatele nie potrafią już odpoczywać prywatnie i bez programu. Kaowiec nie grzeszy inteligencją, a mimo to mnożą się pomysły: święto kapitana, bal maskowy, quiz z wiedzy ogólnej, zbiorowa gimnastyka, gra w salonowca. Film był debiutem fabularnym Marka Piwowskiego, który w latach 60. zasłynął znakomitymi filmami dokumentalnymi ukazującymi w krzywym zwierciadle realia naszej małej stabilizacji. W przypadku „Rejsu” trudno utożsamić film jedynie z nazwiskiem reżysera, bowiem na planie panowała atmosfera improwizacji i wiele twórczego wkładu wnieśli współpracownicy i goście.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA
KINOMURAL 2025 – Esstro9 „Fragments of Complex Idealism” z autorską narracją Jakuba Jana Bryndala.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Rejs” z autorską narracją Matyldy Damięckiej + spotkanie
Reż. Marek Piwowski, Polska 1970
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Matyldy Damięckiej.
Zwykła wycieczka po Wiśle zamienia się w szopkę ku czci kapitana. Obywatele nie potrafią już odpoczywać prywatnie i bez programu. Kaowiec nie grzeszy inteligencją, a mimo to mnożą się pomysły: święto kapitana, bal maskowy, quiz z wiedzy ogólnej, zbiorowa gimnastyka, gra w salonowca. Film był debiutem fabularnym Marka Piwowskiego, który w latach 60. zasłynął znakomitymi filmami dokumentalnymi ukazującymi w krzywym zwierciadle realia naszej małej stabilizacji. W przypadku „Rejsu” trudno utożsamić film jedynie z nazwiskiem reżysera, bowiem na planie panowała atmosfera improwizacji i wiele twórczego wkładu wnieśli współpracownicy i goście.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Esstro9 „Fragments of Complex Idealism” z autorską narracją Jakuba Jana Bryndala.
Spotkanie po seansie: Matylda Damięcka
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Matyldy Damięckiej.
Zwykła wycieczka po Wiśle zamienia się w szopkę ku czci kapitana. Obywatele nie potrafią już odpoczywać prywatnie i bez programu. Kaowiec nie grzeszy inteligencją, a mimo to mnożą się pomysły: święto kapitana, bal maskowy, quiz z wiedzy ogólnej, zbiorowa gimnastyka, gra w salonowca. Film był debiutem fabularnym Marka Piwowskiego, który w latach 60. zasłynął znakomitymi filmami dokumentalnymi ukazującymi w krzywym zwierciadle realia naszej małej stabilizacji. W przypadku „Rejsu” trudno utożsamić film jedynie z nazwiskiem reżysera, bowiem na planie panowała atmosfera improwizacji i wiele twórczego wkładu wnieśli współpracownicy i goście.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Esstro9 „Fragments of Complex Idealism” z autorską narracją Jakuba Jana Bryndala.
Spotkanie po seansie: Matylda Damięcka
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Seksmisja” z autorską narracją Macieja Kurowickiego
Reż. Juliusz Machulski, Polska 1983
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Maćka Kurowickiego, lidera zespołu Hurt.
Max i Albert, ostatni mężczyźni na ziemi budzą się ze stanu hibernacji. Jest rok 2044. Światem rządzą kobiety i prawdopodobnie nie ma już życia poza kontrolowanym przez nie obszarem. Mężczyźni się nie poddają.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Kata Gugić „Cockpera” z autorską narracją Konrada Imieli.
Spotkanie po seansie: Maciej Kurowicki, Bartek Bartos (KINOMURAL), Lech Moliński (prowadzący)
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje film powraca w nowej odsłonie – z autorską narracją Maćka Kurowickiego, lidera zespołu Hurt.
Max i Albert, ostatni mężczyźni na ziemi budzą się ze stanu hibernacji. Jest rok 2044. Światem rządzą kobiety i prawdopodobnie nie ma już życia poza kontrolowanym przez nie obszarem. Mężczyźni się nie poddają.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Kata Gugić „Cockpera” z autorską narracją Konrada Imieli.
Spotkanie po seansie: Maciej Kurowicki, Bartek Bartos (KINOMURAL), Lech Moliński (prowadzący)
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „Słoneczny zegar” z autorską narracją Sylwii Chutnik
Komedia Dramat | Od lat 16 | 108 minuty
Reż. Andrzej Kondratiuk, Polska 1977
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje filmy powracają w nowej odsłonie – z autorską narracją pisarki i publicystki Sylwii Chutnik.
Para sześćdziesięciolatków z miasta żyje w drewnianych chatkach nad rzeką na leśnym odludziu. Od lat toczą czuły i dowcipny spór o styl życia i pracy w filmie. Ona – aktorka tęskni za czerwonym dywanem, on – reżyser coraz bardziej oddala się od współczesności do dzieciństwa i czasu przyrody.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Mariusz Wilczyński „Czasy przeszły” z autorską narracją Beaty Kwiatkowskiej.
Spotkanie po seansie: Sylwia Chutnik
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Reż. Andrzej Kondratiuk, Polska 1977
Film z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje filmy powracają w nowej odsłonie – z autorską narracją pisarki i publicystki Sylwii Chutnik.
Para sześćdziesięciolatków z miasta żyje w drewnianych chatkach nad rzeką na leśnym odludziu. Od lat toczą czuły i dowcipny spór o styl życia i pracy w filmie. Ona – aktorka tęskni za czerwonym dywanem, on – reżyser coraz bardziej oddala się od współczesności do dzieciństwa i czasu przyrody.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Mariusz Wilczyński „Czasy przeszły” z autorską narracją Beaty Kwiatkowskiej.
Spotkanie po seansie: Sylwia Chutnik
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: „To tylko Rock” z autorską narracją Doroty Masłowskiej
Reż. Paweł Karpiński, Polska 1983
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
„To tylko rock” Pawła Karpińskiego był z jednej strony próbą wykorzystania popularności muzyki gitarowej – na ekranie pojawiają się m.in. Lady Pank, Oddział Zamknięty, punkowcy z Dezertera, a nawet zachodni desant w postaci grupy Classix Nouveaux – z drugiej zaś zaglądał pod podszewkę biznesu rozrywkowego, gdzie idealiści i buntownicy nie mieli szans w starciu z pazernymi cynikami, a nawet organizacja festiwalu rockowego (wzorowanego na Jarocinie) wymaga układów i łapówek. „W oparach papierosów i wódki toczy się brudna gra o wielkie pieniądze”, zauważa Masłowska. Jej autorska narracja, jak zawsze dowcipna i bez litości wyłapująca absurdy świata przedstawionego, pomaga wydobyć spod warstwy lekko zmurszałych rockowych przebojów prawdziwe ludzkie emocje i rozterki. Słuchając jej będziecie śmiać się do łez, lecz dostaniecie także coś do przemyślenia po seansie.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
„To tylko rock” Pawła Karpińskiego był z jednej strony próbą wykorzystania popularności muzyki gitarowej – na ekranie pojawiają się m.in. Lady Pank, Oddział Zamknięty, punkowcy z Dezertera, a nawet zachodni desant w postaci grupy Classix Nouveaux – z drugiej zaś zaglądał pod podszewkę biznesu rozrywkowego, gdzie idealiści i buntownicy nie mieli szans w starciu z pazernymi cynikami, a nawet organizacja festiwalu rockowego (wzorowanego na Jarocinie) wymaga układów i łapówek. „W oparach papierosów i wódki toczy się brudna gra o wielkie pieniądze”, zauważa Masłowska. Jej autorska narracja, jak zawsze dowcipna i bez litości wyłapująca absurdy świata przedstawionego, pomaga wydobyć spod warstwy lekko zmurszałych rockowych przebojów prawdziwe ludzkie emocje i rozterki. Słuchając jej będziecie śmiać się do łez, lecz dostaniecie także coś do przemyślenia po seansie.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Festiwal Korelacje: Filmy dokumentalne Władysława Ślesickiego z autorską narracją Małgorzaty Lebdy
,,Opowieść o drodze'' Polska 1958
,,Rodzinaczłowiecza'' Polska 1966
,,Chyłe pola'' Polska 1970
Reż. Władysław Ślesicki
Filmy z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje filmy powracają w nowej odsłonie – z autorską narracją pisarki i poetki Małgorzaty Lebdy.
Seans składający się z trzech filmów to podróż przez polską wieś i góry widzianą oczami dokumentalisty, który oddaje głos obrazom, rytmowi codzienności i metaforze wspólnoty. Widzimy, jak bieszczadzki krajobraz zmienia się wraz z budową drogi, jak życie wiejskiej rodziny układa się w harmonijny rytuał, a góralskie wesele staje się opowieścią o sile wspólnoty w obliczu trudności. To trzy różne perspektywy, które razem układają się w wielowymiarowy portret polskiej codzienności drugiej połowy XX wieku – prostej, surowej, a jednocześnie pełnej poetyckiej głębi.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Kathrin Hunze „Xanadu” z autorską narracją Ilony Witkowskiej.
Spotkanie po seansie: Małgorzata Lebda
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje
,,Rodzinaczłowiecza'' Polska 1966
,,Chyłe pola'' Polska 1970
Reż. Władysław Ślesicki
Filmy z autorską audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących.
Podczas Festiwalu Korelacje filmy powracają w nowej odsłonie – z autorską narracją pisarki i poetki Małgorzaty Lebdy.
Seans składający się z trzech filmów to podróż przez polską wieś i góry widzianą oczami dokumentalisty, który oddaje głos obrazom, rytmowi codzienności i metaforze wspólnoty. Widzimy, jak bieszczadzki krajobraz zmienia się wraz z budową drogi, jak życie wiejskiej rodziny układa się w harmonijny rytuał, a góralskie wesele staje się opowieścią o sile wspólnoty w obliczu trudności. To trzy różne perspektywy, które razem układają się w wielowymiarowy portret polskiej codzienności drugiej połowy XX wieku – prostej, surowej, a jednocześnie pełnej poetyckiej głębi.
Seans poprzedzony animacją ze ściany ZŁANOCKA KINOMURAL 2025 – Kathrin Hunze „Xanadu” z autorską narracją Ilony Witkowskiej.
Spotkanie po seansie: Małgorzata Lebda
Spotkanie tłumaczone na polski język migowy.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Więcej o festiwalu na:
www.korelacje.org.pl
www.facebook.com/FestiwalKorelacje

Franz Kafka – FKS
Portret literackiej ikony XX wieku, której życie i twórczość wciąż inspirują i poruszają kolejne pokolenia. Agnieszka Holland podąża śladami Franza Kafki, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

Harry Angel – DKF
„Do zobaczenia w piekle! Przygotujcie się na gęsty, mocny i surrealistyczny klimat!” – tak dystrybutor opisuje klasykę kina grozy, która wraca na ekrany kin w odrestaurowanej wersji 4K. Film Alana Parkera to intrygujące połączenie kina noir i satanistycznego horroru. Jego akcja rozgrywa się w 1955 roku w Nowym Orleanie – w samym sercu okultystycznych rytuałów, jazzu i zadymionych spelunek. Prywatny detektyw Harry Angel (Mickey Rourke) przyjmuje intratne zlecenie od tajemniczego Louisa Cyphre’a (Robert De Niro), a rozwiązanie zagadki będzie za sobą niosło zaskakujące konsekwencje. Czy ten film wytrzymał próbę czasu i wciąż jest tak samo przerażający jak w czasie premiery?
Pokazowi będą towarzyszyć prelekcja i dyskusja po seansie.
Pokazowi będą towarzyszyć prelekcja i dyskusja po seansie.

Jedna bitwa po drugiej
Gdy po latach powraca ich śmiertelny wróg, grupa byłych rewolucjonistów jednoczy się, aby uratować córkę swego towarzysza.

Kontinental ’25
Akcja nowego filmu Radu Jude rozgrywa się w stolicy Transylwanii – Klużu. Orsolya pracuje tam jako komorniczka i ma do rozwiązania sprawę Iona. Mężczyzna jest byłym sportowcem, który popadł w alkoholizm i bezdomność, od dłuższego czasu nie mogąc znaleźć sobie stałego schronienia.
Z piwnicy, którą tymczasowo zajmuje, też musi się wynieść, ponieważ w niedługim czasie w tym miejscu powstanie luksusowy hotel Kontinental. Przeprowadzona przez Orsolyę eksmisja ma jednak tragiczne konsekwencje. Wydarzenia te bardzo mocno wpływają na kobietę, pogrążając ją w poważnym kryzysie egzystencjalnym. Orsolya musi się skonfrontować z poczuciem winy oraz z pytaniami o odpowiedzialność jednostki w coraz bardziej opresyjnej, także pod względem ekonomicznym, rzeczywistości.
Z piwnicy, którą tymczasowo zajmuje, też musi się wynieść, ponieważ w niedługim czasie w tym miejscu powstanie luksusowy hotel Kontinental. Przeprowadzona przez Orsolyę eksmisja ma jednak tragiczne konsekwencje. Wydarzenia te bardzo mocno wpływają na kobietę, pogrążając ją w poważnym kryzysie egzystencjalnym. Orsolya musi się skonfrontować z poczuciem winy oraz z pytaniami o odpowiedzialność jednostki w coraz bardziej opresyjnej, także pod względem ekonomicznym, rzeczywistości.

LARP. Miłość, trolle i inne questy – dolnośląska premiera i spotkanie
Koprodukowana przez Dolnośląskie Centrum Filmowe przezabawna opowieść o dojrzewaniu, szkole, pierwszej miłości i pewnym wyjątkowym hobby. Pełna akcji i humoru komedia opowiada o nastoletnim uczniu technikum, niezrozumianym przez rodzinę i prześladowanym przez rówieśników z powodu swojej pasji do fantastyki i… odgrywania elfa w grach LARP (live action role-playing). W obsadzie filmu m.in. Martyna Byczkowska, Andrzej Konopka, Bartłomiej Topa, Edyta Olszówka, Maciej Bisiorek, Agnieszka Rajda i Michał Balicki. W roli głównej – debiutujący na wielkim ekranie Filip Zaręba.
Po pokazie zapraszamy na spotkanie z twórcami: reżyserem, Kordianem Kądzielą oraz filmowym Sergiuszem – Filipem Zarębą.
Po pokazie zapraszamy na spotkanie z twórcami: reżyserem, Kordianem Kądzielą oraz filmowym Sergiuszem – Filipem Zarębą.

Lot nad kukułczym gniazdem – pokaz specjalny
Powrót nagrodzonego 5 Oscarami® arcydzieła Miloša Formana z okazji 50. rocznicy premiery
Są buntownicy. I jest McMurphy.
Rok 1963, Oregon. Do szpitala psychiatrycznego trafia Randle McMurphy (Jack Nicholson): cwaniak, nonkonformista i charyzmatyczny mąciwoda, który udaje chorobę psychiczną, by uniknąć więzienia. Wkrótce okazuje się, że instytucja pod nadzorem lodowatej siostry Ratched (Louise Fletcher) może być jeszcze bardziej opresyjna. Wraz z grupą przestraszonych pacjentów, McMurphy dokonuje w szpitalu cichej rewolucji.
Adaptacja słynnej powieści Kena Keseya to gorący krzyk sprzeciwu, porywające studium charakterów oraz genialna historia buntu, który jest nam potrzebny jak powietrze. Zdobywca 5 Oscarów – za najlepszy film, reżyserię, scenariusz i dla dwojga odtwórców głównych ról – „Lot nad kukułczym gniazdem” to jedno z arcydzieł amerykańskiego lat 70.: dekady, w której społeczny gniew rozpalał twórczą wyobraźnię najlepszych amerykańskich reżyserów. Dzięki oszałamiającemu sukcesowi „Lotu…” Miloš Forman, przybysz z Europy Wschodniej, trafił na hollywoodzki szczyt. Pozostał na nim do końca swojej kariery.
Zobaczcie Jacka Nicholsona w jego najlepszej roli i odwiedźcie pacjentów, którzy rzucają wyzwanie bezwzględnemu systemowi.
Są buntownicy. I jest McMurphy.
Rok 1963, Oregon. Do szpitala psychiatrycznego trafia Randle McMurphy (Jack Nicholson): cwaniak, nonkonformista i charyzmatyczny mąciwoda, który udaje chorobę psychiczną, by uniknąć więzienia. Wkrótce okazuje się, że instytucja pod nadzorem lodowatej siostry Ratched (Louise Fletcher) może być jeszcze bardziej opresyjna. Wraz z grupą przestraszonych pacjentów, McMurphy dokonuje w szpitalu cichej rewolucji.
Adaptacja słynnej powieści Kena Keseya to gorący krzyk sprzeciwu, porywające studium charakterów oraz genialna historia buntu, który jest nam potrzebny jak powietrze. Zdobywca 5 Oscarów – za najlepszy film, reżyserię, scenariusz i dla dwojga odtwórców głównych ról – „Lot nad kukułczym gniazdem” to jedno z arcydzieł amerykańskiego lat 70.: dekady, w której społeczny gniew rozpalał twórczą wyobraźnię najlepszych amerykańskich reżyserów. Dzięki oszałamiającemu sukcesowi „Lotu…” Miloš Forman, przybysz z Europy Wschodniej, trafił na hollywoodzki szczyt. Pozostał na nim do końca swojej kariery.
Zobaczcie Jacka Nicholsona w jego najlepszej roli i odwiedźcie pacjentów, którzy rzucają wyzwanie bezwzględnemu systemowi.

Lśnienie – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Jack Torrance (Jack Nicholson) pracuje jako dozorca hotelu Panorama w górach stanu Kolorado. Pensjonat jest zamknięty na zimę, więc Jack z rodziną są jedynymi mieszkańcami budynku. Kiedy burze śnieżne blokują familię Torrance'ów w hotelu, Danny (Danny Lloyd), syn Jacka, który ma nadprzyrodzone, telepatyczne zdolności odkrywa, że pensjonat jest nawiedzony i duchy powoli doprowadzają jego ojca do obłędu. Kiedy Jack spotyka zjawę pana Grady'ego (Philip Stone), poprzedniego dozorcy hotelu, sytuacja staje się coraz groźniejsza.

MAŁPA + spotkanie z Julianem Jelińskim (blog Brody z Kosmosu) - DKF
Stephen King na wesoło, czyli brutalna czarna komedia w reżyserii Osgooda Perkinsa. Reżyser „Kodu zła” znalazł klucz do przełożenia na język kina mało znanego i niezbyt udanego opowiadania mistrza literatury grozy. To pełen szaleństwa, napięcia i nieprzewidywalnej fabuły film, którego bohaterami są bliźniacy Hal i Bill. Bracia pewnego dnia odkrywają na strychu zabawkową małpkę swojego ojca. Wkrótce po tym w ich najbliższym otoczeniu zaczyna dochodzić do serii zagadkowych i makabrycznych zgonów. Czy „Małpa” jest kwintesencją słów Alfreda Hitchcocka, że humor i suspens to najlepsze połączenie?
Pokazowi towarzyszyć będzie prelekcja i spotkanie z Julianem Jelińskim z bloga Brody z Kosmosu.
Pokazowi towarzyszyć będzie prelekcja i spotkanie z Julianem Jelińskim z bloga Brody z Kosmosu.

Obcy - 8.pasażer „Nostromo” – 10/10 Klasyka filmowa w kinie DCF
Kosmos. Odległy wszechświat. Grupa siedmiorga członków załogi przebywa w stanie hibernacji. Ich sen przerywa sygnał SOS nadawany z księżyca LV-426. Kapitan Dallas (Tom Skeritt), dowódca statku, zarządza zejście na niezbadany księżyc w ramach akcji ratunkowej. Jeden z członków załogi, niejaki Kane (John Hurt), zostaje zaatakowany przez nieznane stworzenie, które rzuca mu się na twarz i zaciska wokół szyi. Załoga zabiera Kane'a na pokład. Od tej chwili ich podróż przeradza się koszmar. Sygnał SOS nadawany z nieznanego księżyca okazuje się ostrzeżeniem, lecz już za późno... Załoga otrzymuje nowego, niechcianego pasażera, ósmego pasażera.

Ostatni wiking – pokaz przedpremierowy
Anker wychodzi z więzienia po odbyciu czternastoletniej kary za rabunek. Jedyną osobą, która wie, gdzie znajdują się ukradzione pieniądze jest jego brat – Manfred. U Manfreda rozwinęła się choroba umysłowa, przez co nie pamięta, gdzie schowany jest łup. Bracia wyruszają we wspólną podróż, żeby odnaleźć pieniądze i dowiedzieć się, kim tak naprawdę są.

Oszukać przeznaczenie: więzy krwi + quiz filmowy z nagrodami – DKF
Komediowy horror pełną gębą! „Oszukać przeznaczenie: więzy krwi” to najnowsza i najlepsza część kultowego cyklu. Film opowiada o genezie tego, jak śmierć zaczęła realizować swoje obłąkane poczucie sprawiedliwości. Bohaterką filmu jest Stefanie – prześladowana strasznym, powtarzającym się koszmarem studentka, która postanawia wrócić do rodzinnego miasta, by odnaleźć jedyną osobę mogącą przerwać błędne koło i ocalić członków jej rodziny przed niechybnie czekającą ich makabryczną śmiercią. Czy ten film także wpisuje się w renesans horrorów?
Pokazowi towarzyszyć będą prelekcja i dyskusja, a także quiz filmowy z nagrodami.
Pokazowi towarzyszyć będą prelekcja i dyskusja, a także quiz filmowy z nagrodami.

Państwo Rose – FKS
Z pozoru idealne małżeństwo Ivy i Theo zaczyna się sypać, gdy jego kariera się załamuje, a jej rozkwita. Reboot filmu „Wojny państwa Rose”.

Pokaz specjalny: Rocky Horror Picture Show + tematyczne party
Zapnijcie pasy do pończoch. Kultowy koszmar erotyczny „Rocky Horror Picture Show” powraca. Odkąd po raz pierwszy pojawił się na ekranach kin, ten łączący w sobie elementy musicalu i komedii romantycznej horror pozostaje do dziś jednym z najbardziej kultowych filmów wszech czasów. Ekranizacja musicalu autorstwa Richarda O'Briena, będącego jednocześnie współautorem scenariusza i odtwórcą roli Riff Raffa, w reżyserii Jima Shermana opowiada o perypetiach świeżo zaręczonej pary, Brada (Barry Bostwick) i Janet (Susan Sarandon). Po tym, jak ich samochód łapie gumę podczas ogromnej ulewy, Brad i Janet udają się do upiornie wyglądającego zamku po pomoc. Sprawy przybierają niespodziewany obrót, gdy spotykają właściciela zamku, transseksualnego naukowca, dr. Franka-N-Furtera (Tim Curry). Szalony naukowiec nie tylko przetrzymuje w zamku grupę obcych, lecz także przeprowadza w nim eksperymenty z pogranicza życia i śmierci. Brad i Janet wkraczają do świata rozpusty i zostają mimowolnymi świadkami szokujących zbrodni. W rolach drugoplanowych występują: Meatloaf, Patricia Quinn, Little Nell, Jonathan Adams i Charles Gray. „Rocky Horror Picture Show” to przezabawne arcydzieło w stylu kamp wypełnione musicalowymi numerami i mrożącymi krew w żyłach scenami, które już od pierwszej sceny wbijają widza w fotel.
Po seansie zapraszamy na tematyczne party ze świata Rocky Horror Picture Show.
Po seansie zapraszamy na tematyczne party ze świata Rocky Horror Picture Show.

Pulp Fiction po ślōnsku
Zapraszamy na pokaz specjalny “Pulp Fiction” z udziałem śląskich lektorów. Autorskie tłumaczenie do filmu Quentina Tarantino na język śląski wykonał Grzegorz Kulik, twórca przekładów między innymi prozy Szczepana Twardocha. Dialogi czytać będą aktorzy Teatru Śląskiego: Dariusz Chojnacki oraz Marcin Gaweł.
Płatni mordercy, Jules (Samuel L. Jackson) i Vincent (John Travolta), dostają zlecenie, by odzyskać z rąk przypadkowych rabusiów tajemniczą walizkę bossa mafii. Nie dość tego, Vincent dostaje kolejną robotę – na czas nieobecnosć gangstera w mieście ma zaopiekować się jego poszukującą wrażeń żoną Mią (Uma Thurman). Vincent i Jules niespodziewanie wpadają po uszy, gdy przypadkowo zabijają zakładnika. Kłopoty ma też podupadły bokser (Bruce Willis), który otrzymał dużą sumę za przegranie swojej walki. Walkę jednak wygrywa, a Los Angeles staje się od tej chwili dla niego za małe. Specjaliście od mokrej roboty będą mieli co robić.
Płatni mordercy, Jules (Samuel L. Jackson) i Vincent (John Travolta), dostają zlecenie, by odzyskać z rąk przypadkowych rabusiów tajemniczą walizkę bossa mafii. Nie dość tego, Vincent dostaje kolejną robotę – na czas nieobecnosć gangstera w mieście ma zaopiekować się jego poszukującą wrażeń żoną Mią (Uma Thurman). Vincent i Jules niespodziewanie wpadają po uszy, gdy przypadkowo zabijają zakładnika. Kłopoty ma też podupadły bokser (Bruce Willis), który otrzymał dużą sumę za przegranie swojej walki. Walkę jednak wygrywa, a Los Angeles staje się od tej chwili dla niego za małe. Specjaliście od mokrej roboty będą mieli co robić.

Sanatorium pod klepsydrą – Has. Kroniki wyobraźni
Wojciech J. Has, adaptując opowiadania Schulza, zdołał nie tylko podłać karkołomjnemu zadaniu przełożenia język filmu specyficznej poetyki prozy pisarza, ale także stworzył dzieło na wskroś oryginalne, znakomicie oddające atmosferę i klimat tej niezwykłej literatury.
W surrealistycznej scenerii dokonujemy wraz z bohaterem próby powrotu w świat dzieciństwa – do małego miasteczka, gdzieś na wschodnich kresach. Ten niezwykły świat wypełniają zjawy i majaki, ożywają figury woskowe z panopticum, pojawiają się postacie historyczne i zmaterializowane fantomy wyobraźni bohatera. Ta fantastyczna autobiografia napisana prosą, ale zawierająca pierwiastek najczystszej poezji, znalazła w wizji Hasa godny i prawdziwie oryginalny odpowiednik.
W surrealistycznej scenerii dokonujemy wraz z bohaterem próby powrotu w świat dzieciństwa – do małego miasteczka, gdzieś na wschodnich kresach. Ten niezwykły świat wypełniają zjawy i majaki, ożywają figury woskowe z panopticum, pojawiają się postacie historyczne i zmaterializowane fantomy wyobraźni bohatera. Ta fantastyczna autobiografia napisana prosą, ale zawierająca pierwiastek najczystszej poezji, znalazła w wizji Hasa godny i prawdziwie oryginalny odpowiednik.

Sirât
„Sirât” to najbardziej elektryzujący film tegorocznego festiwalu w Cannes, na którym zasłużenie zdobył Nagrodę Jury. Opowieść o ojcu desperacko szukającym córki na pustynnych, nielegalnych rave’ach w Maroku, to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku „Ceny strachu” z apokaliptyczną wizją „Mad Maxa”.
Fenomenalnie nakręcony „Sirât” trzyma w napięciu, zachwyca znakomitą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To kino totalne!
Fenomenalnie nakręcony „Sirât” trzyma w napięciu, zachwyca znakomitą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To kino totalne!

Skomplikowani
Poznajcie Careya, miłego gościa na krawędzi załamania nerwowego. Przed chwilą przyjął najcięższy cios – jego ukochana żona Ashley zażądała rozwodu. Leżący na deskach Carey musi szybko znaleźć sposób na pozbieranie swojego życia do kupy. W nadziei na dobrą radę odwiedza zaprzyjaźnione małżeństwo Julie i Paula, którzy od lat żyją w szczęśliwym, otwartym związku. I tu przychodzi olśnienie: skoro Ashley go już nie chce, a Paul i Julie nie hołdują wierności, po co daleko szukać pocieszenia, skoro można znaleźć je w ramionach pięknej… Julie. Plan wydaje się wprost idealny i wszystko układa się nadzwyczaj przyjemnie do chwili, gdy wybucha emocjonalna bomba. Paul dostaje szału, gdy odkrywa, że jego piękna żona świetnie się bawi z jego najlepszym przyjacielem. Z kolei Carey wciąż nie może zapomnieć o Ashley, która bez skrupułów korzysta ze świeżo odzyskanej wolności. Życie całej czwórki pogrąży się w chaosie, jeśli nie odkryją wreszcie o co tak naprawdę chodzi w miłości.

Szare Pszczoły – kinoUkraina
W małej wiosce w „szarej strefie” w Donbasie, pozostało tylko dwóch wrogów z dzieciństwa. Pszczelarz Serhii martwi się o swoje pszczoły, a awanturniczy Pashka nie ma o co się martwić, poza sobą. Pod ostrzałem pocisków, bez elektryczności, w całkowitym opuszczeniu, emeryci żyją swoim codziennym życiem, a czasami spotykają się, aby prowadzić spory i niemiłe, ale konieczne rozmowy. Wieczorami odwiedzają ich nieproszeni uzbrojeni goście.
Życie każdego z nich potoczyło się inaczej i obaj mają czas, by je przemyśleć. Z powodu wojny próbują wieść swoje spokojne życie w niebezpiecznym miejscu, ale wszystko się rozpada, gdy w wiosce pojawia się rosyjski snajper. Codzienne życie samotnych mieszkańców ujawnia sytuację geopolityczną i społeczną w regionie. Film powstał na podstawie powieści „Szare pszczoły” Adriya Kurkova.
Gościem spotkania po seansie będzie Marcin Ogdowski – pisarz, dziennikarz, korespondent wojenny, nazywany również „pierwszym polskim blogerem wojennym”. Pracował m.in. w Iraku, Afganistanie, Ukrainie, Libanie, Gruzji, Ugandzie i Kenii. W mediach od 2000 roku, obecnie pisze dla „Polski Zbrojnej”, portalu TVP.Info oraz na blogu bezkamuflarzu.pl. Autor ośmiu książek, współautor czterech kolejnych. Były to zarówno reportaże, fotoreportaże, jak i powieści – te ostatnie osadzone w nurcie political/war-fiction. Mocno związany z tematyką ukraińską – w 2015 roku wydał powieść „Uwikłani”, traktujące o wojnie w Donbasie, w 2024 roku ukazała się jego publicystyczno-reporterska książka „Zabić Ukrainę. Alfabet rosyjskiej agresji”. Laureta m.in. „Diamentu Publicystyki” – nagrody serwisu Patronite, Buzdygana określanego mianem „wojskowego Oscara” oraz Zielonej Gruszki. Uhonorowany także Brązowym i Srebrnym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju oraz Odznaką Honorową 6. Brygady Powietrznodesantowej.
Życie każdego z nich potoczyło się inaczej i obaj mają czas, by je przemyśleć. Z powodu wojny próbują wieść swoje spokojne życie w niebezpiecznym miejscu, ale wszystko się rozpada, gdy w wiosce pojawia się rosyjski snajper. Codzienne życie samotnych mieszkańców ujawnia sytuację geopolityczną i społeczną w regionie. Film powstał na podstawie powieści „Szare pszczoły” Adriya Kurkova.
Gościem spotkania po seansie będzie Marcin Ogdowski – pisarz, dziennikarz, korespondent wojenny, nazywany również „pierwszym polskim blogerem wojennym”. Pracował m.in. w Iraku, Afganistanie, Ukrainie, Libanie, Gruzji, Ugandzie i Kenii. W mediach od 2000 roku, obecnie pisze dla „Polski Zbrojnej”, portalu TVP.Info oraz na blogu bezkamuflarzu.pl. Autor ośmiu książek, współautor czterech kolejnych. Były to zarówno reportaże, fotoreportaże, jak i powieści – te ostatnie osadzone w nurcie political/war-fiction. Mocno związany z tematyką ukraińską – w 2015 roku wydał powieść „Uwikłani”, traktujące o wojnie w Donbasie, w 2024 roku ukazała się jego publicystyczno-reporterska książka „Zabić Ukrainę. Alfabet rosyjskiej agresji”. Laureta m.in. „Diamentu Publicystyki” – nagrody serwisu Patronite, Buzdygana określanego mianem „wojskowego Oscara” oraz Zielonej Gruszki. Uhonorowany także Brązowym i Srebrnym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju oraz Odznaką Honorową 6. Brygady Powietrznodesantowej.

Szkoda, że nareszcie – pokaz przedpremierowy + spotkanie z reżyserem Sebastianem Juszczykiem
Jacek „Budyń” Szymkiewicz to wyjątkowa postać dla polskiej muzyki - wszechstronny i szalenie zdolny założyciel między innymi Pogodno czy Babu Król. W filmie Sebastiana Juszczyka jego przyjaciele - Katarzyna Nosowska, Krzysztof Zalewski, Stanisław Soyka i wielu innych - przybliżają nam jego pełną paradoksów postać. To opowieść o niepokornym artyście, o jego trudnych relacjach, zdrowiu psychicznym, uzależnieniach oraz kreatywnym buncie na tle społecznego przełomu lat 90. Muzyka stała się jego sposobem na życie, formą terapii i autokreacji, ale jaka była tego cena? Unikalne wywiady i materiały archiwalne w filmie łączą się z animacjami i kolażami, które przenoszą nas w złożony świat Budynia i zachwyciły publiczność na tegorocznym festiwalu Millennium Docs Against Gravity.

Teściowie 3
W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!

Wilczyca z autorską narracją Doroty Masłowskiej – DKF
Kultowy horror pokażemy w wersji z autorską narracją Doroty Masłowskiej, przygotowaną na Festiwal Korelacje. Polska pisarka szanuje „złą sztukę”, która nie jest zła, bo została zrobiona cynicznie, tylko jest owocem pasji twórców. Dodaje, że „Wilczyca” ma niepowtarzalny klimat, który osiągnięto prymitywnymi środkami. Produkcja w reż. Marka Piestraka jest zaliczana do klasyki polskiego kina grozy. Czy to film tak zły, że aż dobry? A może to arcydzieło horroru?
Pokazowi będą towarzyszyć prelekcja i dyskusja po seansie.
Pokazowi będą towarzyszyć prelekcja i dyskusja po seansie.

Zamach na papieża
Rok 1981. Kreml wydaje rozkaz – zlikwidować Jana Pawła II. Konstanty „Bruno” Brusicki (Bogusław Linda) – były snajper i legenda wywiadu – zostaje zmuszony do udziału w tajnej operacji zamachu na papieża. Jego zadaniem jest zatuszowanie śladów oraz eliminacja zamachowca – Alego Agcy. Wciągnięty w szpiegowską intrygę i bezwzględną walkę o wpływy, Bruno trafia w sam środek kulis zamachu, które do dziś budzą wiele pytań. W obliczu narastającego konfliktu wewnętrznego musi podjąć decyzje, które nie tylko zadecydują o jego losie, ale mogą też zmienić bieg historii. Jaką rolę odegra Bruno i czy jego wybory wpłyną na przebieg tego przełomowego wydarzenia?
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.